Data wpisu: 07.05.2017

6 sygnałów świadczących o tym, że Twój blog firmowy jest do niczego

Prowadzenie bloga firmowego jest koniecznością dla firm, które chcą podtrzymać relację z klientami w Internecie, pozyskiwać ruch na stronę z wyszukiwarki, powalczyć o wysoką pozycję w Google i udowodnić swoją fachowość. Wielu przedsiębiorców decyduje się na blogowanie, ale zabiera się do sprawy w niewłaściwy sposób. Bez przygotowania, bez profesjonalnego wsparcia i przede wszystkim bez dbania o wartościowy dla czytelników kontent. 

Efekty praktycznie zawsze są słabe, a firma nie czerpie z bloga żadnych sensownych korzyści. Poznaj 6 sygnałów świadczących o tym, że Twój blog firmowy jest do niczego i czas najwyższy to zmienić.  

  1. Słaba konwersja – blog firmowy zawsze prowadzi się po coś. Najczęściej przedsiębiorcom zależy na pozyskiwaniu ruchu z wyszukiwarki. Jeśli mimo kilku miesięcy blogowania tego celu nie udało się osiągnąć, linki do wpisów są praktycznie niewidoczne w Google, a licznik odwiedzin na stronie ani drgnął, to coś tu ewidentnie nie gra. Powodem może być złe zoptymalizowanie wpisów pod kątem SEO oraz ich nieciekawa tematyka.

  2. Bardzo krótki czas czytania wpisów – można to z łatwością sprawdzić za pomocą Google Analytics lub innych narzędzi analitycznych. Znajdź najpopularniejszy wpis na swoim blogu firmowym (liczba odsłon) i sprawdź, jaki był średni czas jego czytania. Jeśli wynosi np. minutę, a Tobie przeczytanie tego wpisu zajmuje co najmniej 3 minuty, to wiesz już, że czytelnicy nie byli zainteresowani poznaniem całej treści. Czyli – wpis jest nudny lub słaby merytorycznie.

  3. Fatalny wygląd wpisów na monitorze – po publikacji wpisu zawsze warto sprawdzić, jak prezentuje się on na blogu. Jeśli od samego patrzenia na tekst bolą Cię oczy, to wpis jest źle sformatowany – brakuje śródtytułów, podpunktów i pogrubień. Nic dziwnego, że innym także nie chce się go czytać.

  4. Ogromne odstępy czasowe między wpisami – jeśli przy każdym wpisie wyświetla się data jego publikacji i widzisz, że słowo „regularność” w przypadku Twojego bloga firmowego praktycznie nie występuje, to jest to ewidentny błąd. Bardzo duże odstępy czasowe między opublikowanymi wpisami świadczą o tym, że nie masz czasu lub pomysłu na prowadzenie bloga. Trzeba to szybko zmienić, bo czytelnicy na pewno tego nie kupią.

  5. Po czasie nawet Tobie nie chce się czytać bloga – świadczy to o tym, że wpisy są nudne, mało wartościowe i pisane na kolanie. Zastanów się, czy ktokolwiek zechce zostać czytelnikiem Twojego bloga firmowego, jeśli nawet Ty nie masz ochoty na przeczytanie kilku swoich artykułów? To raczej mało prawdopodobne. Wybieraj takie tematy, które interesują także Ciebie i łatwo Ci się je pisze – czytelnicy to wyczują.

  6. Po wejściu na stronę firmy nie widać, że prowadzisz blog – ukrywanie faktu posiadania bloga firmowego jest dużym błędem. Jeśli blog jest prowadzony na stronie wizerunkowej, to należy umieścić odnośnik do niego w górnym menu i stworzyć dla niego osobny adres URL (podstronę), co jest korzystne z punktu widzenia SEO. W przypadku, gdy blog znajduje się pod zewnętrznym adresem, warto umieścić na stronie wizerunkowej dobrze widoczny link do niego.

Jeśli więc cały czas masz wrażenie, że prowadzenie bloga firmowego to sztuka dla sztuki i właściwie strata czasu, dokładnie sprawdź, czy przypadkiem nie popełniasz tych błędów. Ich naprawienie diametralnie zmieni obecną sytuację.

 

 

 


Autor wpisu:
Michał Wynarski Soluma Content.

Cenisz sobie naszą wiedzę?

Wykorzystaj ją dla dobra Twojej firmy! Sprawdź ofertę copywritingu/content marketingu i zamów potrzebne Ci usługi lub skorzystaj z darmowej konsultacji z ekspertem.

Darmowa konsultacjaSprawdź cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry