Prowadzenie bloga firmowego nie jest dziś niczym niezwykłym. Wiele firm próbuje blogować, aby w ten sposób usprawnić linkowanie wewnętrzne na stronie (ważne dla SEO), a przede wszystkim zacząć pozyskiwać ruch organiczny z wyszukiwarki oraz zbudować ekspercki wizerunek marki przedsiębiorstwa. Idea jest słuszna, natomiast z jej realizacją różnie bywa. Bardzo często niestety okazuje się, że blog firmowy jest problemem, który w dodatku narasta z każdym miesiącem. W naszym poradniku dzielimy się gotowymi sposobami na uniknięcie takiej sytuacji.
Początki w blogowaniu są łatwe. Wiesz, o czym chcesz pisać, dlatego dość szybko tworzysz i publikujesz wartościowe treści. Prędzej czy później wena się jednak wyczerpie. Przyjdzie zniechęcenie, totalny brak pomysłów, a do tego jeszcze poczucie, że całe to prowadzenie bloga firmowego ma sensu (na efekty nierzadko trzeba poczekać nawet kilkanaście miesięcy).
Rozwiązanie:
Na samym początku prowadzenia bloga firmowego opracuj sobie listę tematów, które warto poruszyć. Posiłkuj się informacjami z Google Trends, aby wiedzieć, jakie zagadnienia są ważne dla Twojej grupy docelowej. Zbierz słowa kluczowe, na które warto się pozycjonować i dopasowuj do nich artykuły. Szukaj też tematów, które mają potencjał, aby zbudować wokół nich treści poradnikowe, rozwiązujące problemy Twoich klientów.
Ten problem bierze się stąd, że przedsiębiorcy zaczynają blogować bez żadnej strategii. Ot, gdy wpadnie im do głowy pomysł na artykuł i znajdą wolną chwilę, to coś tam opublikują. Tymczasem Google zwraca uwagę na ciągłość publikacji. Długie przerwy mogą więc ograniczyć zasięg bloga, a dodatkowo spowodować, że w pewnym momencie całkowicie zrezygnujesz z tworzenia nowych treści.
Rozwiązanie:
Nie wpadnij w pułapkę słomianego zapału! Dużo lepiej jest opracować realistyczny plan publikacji, niż od razu dać się porwać ambicji. Jeśli masz pomysł na np. 12 świetnych artykułów, to publikuj jeden rozbudowany, naprawdę przydatny i unikalny treściowo tekst miesięcznie. Unikaj dziur w planie publikacji.
Zmorą blogów firmowych jest nadmierne inspirowanie się twórczością innych przedsiębiorstw. Pisząc mniej dyplomatycznie: wszyscy kopiują pomysły od wszystkich. Jeśli robisz tak samo, to nigdy nie opublikujesz na blogu ekskluzywnego artykułu. Takiego, który wyróżniłby Twój blog na tle setek innych, a tym samym pomógłby w budowaniu eksperckiego wizerunku oraz stanowił solidny dopalacz dla SEO strony. Pamiętaj, że Google mocno premiuje dziś unikalne treści.
Rozwiązanie:
Poczytaj blogi konkurencyjnych firm i zrób sobie listę tematów, które nie zostały na nich poruszone. Możesz również rozbudować wątki podjęte w artykułach konkurencji, jeśli uznasz, że wymagają one rozwinięcia, dzięki czemu to Twoje artykuły będą bardziej merytoryczne, przydatne dla czytelników i atrakcyjne dla algorytmu Google.
To zdecydowanie najczęstszy problem, z którym borykają się przedsiębiorcy. Napisanie wartościowego artykułu na blog może zająć dobrych kilka godzin. Później trzeba jeszcze poświęcić czas na jego sformatowanie, linkowanie wewnętrzne i samą publikację. W pewnym momencie na pewno zaczniesz szukać wymówek, aby tym razem odpuścić sobie blog – i tak tworzy się ogromna, nierzadko wielomiesięczna dziura w publikacjach, co mocno osłabia wizerunek firmy.
Rozwiązanie:
Zamiast się oszukiwać, że znajdziesz czas na samodzielnie pisanie artykułów na blog, po prostu zleć to agencji content marketingowej. W ten sposób będziesz mógł skupić się na rozwijaniu biznesu, a nie robieniu czegoś, na czym niespecjalnie się znasz.
Ile kosztuje artykuł na blog napisany przez profesjonalistę? Zajrzyj do naszego cennika i przekonaj się, że stać Cię na skorzystanie ze wsparcia agencji content marketingowej.
Wykorzystaj ją dla dobra Twojej firmy! Sprawdź ofertę copywritingu/content marketingu i zamów potrzebne Ci usługi lub skorzystaj z darmowej konsultacji z ekspertem.