Prowadzenie bloga firmowego się opłaca – nawet odrzucając teorie na temat zwiększenia zasięgu i rozpoznawalności marki trzeba bowiem pamiętać, że regularne wpisy na blogu po prostu pomagają osiągnąć stronie www firmy dobrą pozycję w Google.
Wiesz o tym, dlatego zadręcza Cię pytanie nie, czy warto, ale jak prowadzić blog firmowy? To proste – trzeba pisać i publikować. Jednak nie byle co i absolutnie nie byle jak. Oto 5 praktycznych porad, które pomogą Ci stać się dobrym blogerem komercyjnym.
Ponadczasowość – optymalnie jest publikować na blogu firmowy artykuły, których tematyka zbyt szybko się nie zestarzeje. Unikaj więc nowinek, wydarzeń branżowych czy mało uniwersalnych danych statystycznych. Oczywiście nie oznacza to, że masz całkowicie z takiej tematyki zrezygnować. Jednak jeśli już, to niech to będą „aktualne uniwersały”, jak chociażby artykuł o popularnych prezentach świątecznych (fajny pomysł dla sklepu internetowego) czy metodach na piękną i zdrową opaleniznę na wakacjach (ciekawa sprawa dla salonu kosmetycznego).
Atrakcyjna tematyka – bez tego ani rusz. Ciekawe artykuły podejmują tematy, które zajmują Twoją grupę docelową. Czasami warto np. zgłębić jakiś obszar Twojej działalności, aby w sposób wartościowy odpowiedzieć na oczekiwania czytelników. Nie skupiaj się na jednym wycinku, nie obracaj wokół jednego tematu. Sprawdzaj, co jest aktualnie „na topie”, bo jeśli napiszesz o tym na swoim blogu firmowym, to znacznie wzrośnie jego popularność.
Właściwa forma komunikacji – nie bądź sztywniakiem! Czytelnicy tego nie lubią, bo w Internecie obowiązuje nieco inna forma wypowiedzi, zdecydowanie luźniejsza. Nawet działając w poważnej branży zawsze możesz znaleźć pole do pokazania ludzkiej twarzy Twojego biznesu. Pisz zatem w pierwszej osobie liczby pojedynczej lub mnogiej, zwracaj się bezpośrednio do czytelnika. Sztampa i niepotrzebne konwenanse nie są charakterystyczne dla bloga i musisz o tym koniecznie pamiętać.
Zwięzłość – powszechnie sądzi się, że na blogu można się „wypisać”. Owszem, nie ma sensu publikować lakonicznych wpisów, ale nie można także przesadzać w drugą stronę. Twoi czytelnicy wejdą na blog, bo szukają na nim konkretnych informacji. Nie chcą rozważań, ale wiedzy. Ta powinna być przekazywana analitycznie i czytelnie. Zrezygnuj więc z zawiłych opisów, megalomanii słownej. Skup się na hasłach, stosuj podpunkty, nie bój się tabelek i diagramów. To zdecydowanie najbardziej pożądany konktent na każdym blogu firmowym.
Regularność i aktywność – na początku prowadzenia bloga firmowego będzie Ci towarzyszyć spory entuzjazm. Nie ulegaj mu jednak, bo naprawdę łatwo możesz się wypalić. Najtrudniejsze w blogowaniu jest zachowanie regularności. Jeśli obiecujesz czytelnikom, że będziesz publikować np. 2 wpisy w tygodniu, to staraj się ze wszystkich sił znaleźć na to czas. Nie ma nic gorszego niż blog firmowy, na którym ostatni wpis został opublikowany np. rok temu. To znak, że firma jest nierzetelna, a może nawet już nie istnieje. Pamiętaj także o moderowaniu komentarzy i odpowiadaniu na nie – to sól każdego bloga!
Prowadzenie bloga firmowego bez wątpienia jest czasochłonne, a w pewnym momencie może też stać się uciążliwe. Jeśli jednak już się na to decydujesz, to nie porzucaj pomysłu z powodu braku chęci. Lepiej jest np. podjąć współpracę z copywriterem czy agencją content marketingową, która zadba o regularne publikacje wartościowych artykułów. Owszem, poniesiesz wydatek, ale do wygrania jest coś znacznie cenniejszego – marka, rozpoznawalność i silna pozycja branżowa.
Wykorzystaj ją dla dobra Twojej firmy! Sprawdź ofertę copywritingu/content marketingu i zamów potrzebne Ci usługi lub skorzystaj z darmowej konsultacji z ekspertem.