Na pewno wielokrotnie zetknąłeś się z teorią, że każda firma promującą swoją markę w sieci powinna prowadzić własnego bloga. To nieprawda. W przypadku niektórych firm mogłoby to przynieść odwrotny skutek i wręcz zaszkodzić ich wizerunkowi. Dotyczy to – ogólnie rzecz ujmując – biznesów z nudnych branż, jak techniczna, projektowa, produkcyjna, metalurgiczna itd. Umówmy się: mało która osoba spoza branży szuka artykułów zbudowanych wokół bardzo specjalistycznych zagadnień. Nie oznacza to jednak, że jeśli działasz w takim sektorze, powinieneś całkowicie darować sobie content marketing. Sprawdź inne sposoby na wdrożenie tej strategii i wykorzystanie jej dla zbudowania eksperckiego wizerunku marki.
Załóżmy, że masz firmę, która skupuje i recyklinguje odpady, na przykład złom. Postanawiasz prowadzić blog, początkowo świetnie Ci idzie, bo można na ten temat napisać sporo ciekawych artykułów. Prędzej czy później skończą Ci się jednak pomysły. Pisanie o czymś, co z założenia nie jest szczególnie interesujące, to na dłuższą metę udręka. Efekt jest taki, że firmy z nudnych branż, które poszły w kierunku blogowania, po czasie porzucają ten pomysł, blog leży odłogiem, a to nie przyczynia się do profesjonalizacji wizerunku marki.
Druga kwestia: artykuły blogowe powinny być przystępne językowo, aby mogły zainteresować przypadkowego czytelnika. Jak osiągnąć ten efekt, gdy zamierzamy opisać proces projektowania i produkcji turbiny parowej?
Spłycanie tematu jest jakimś rozwiązaniem, ale to niestety negatywnie odbije się na wizerunku marki w sytuacji, gdy artykuł przeczytają branżowi eksperci potencjalnie zainteresowani podjęciem współpracy z firmą.
Blog na szczęście nie jest jedynym narzędziem content marketingu. Pomimo tego, że odradzamy blogowanie firmom z nudnych, czy po prostu trudnych branż, jednocześnie zachęcamy do inwestowania w inne formy contentu. Specyfiką takich biznesów jest to, że nawiązują one współpracę głównie w formule B2B, czyli adresują ofertę do innych firm i profesjonalistów. Potencjalny kontrahent z pewnością będzie chciał dobrze poznać przedsiębiorstwo, z którym planuje zawrzeć umowę. Zrobi to czytając treść opublikowaną chociażby na firmowej stronie internetowej. To daje nam szerokie pole do popisu w zakresie tworzenia profesjonalnego, angażującego contentu.
Strona internetowa przedsiębiorstwa jest kopalnią wartościowego contentu, a przynajmniej powinna być. W trudnej, nudnej branży, zawsze bardzo dobrze sprawdzają się profesjonalne treści opisujące firmę, jej dokonania, zespół, technologie, patenty. Są one skierowane do klienta biznesowego, a więc powinny w umiejętny sposób łączyć elementy specjalistyczne z marketingowymi. Warto zadbać o to, aby na stronie nie zabrakło:
Poza działaniami na firmowej stronie internetowej, nie można również zaniedbywać kwestii tworzenia contentu przeznaczonego do dystrybucji na zewnątrz. Celem takich działań jest zwiększanie rozpoznawalności marki i kreowanie jej profesjonalnego wizerunku. Tutaj świetnie sprawdzają się takie narzędzia, jak:
Na koniec warto podkreślić, że nawet w specjalistycznych, nudnych i trudnych branżach, podstawą jest tworzenie contentu z myślą o czytelniku, a dopiero w drugiej kolejności o robotach wyszukiwarki. Co oczywiście nie przeszkadza w tym, aby prawidłowo zoptymalizować treść pod kątem SEO, z czym z pewnością poradzi sobie każda profesjonalna agencja content marketingowa.
Wykorzystaj ją dla dobra Twojej firmy! Sprawdź ofertę copywritingu/content marketingu i zamów potrzebne Ci usługi lub skorzystaj z darmowej konsultacji z ekspertem.