Umówmy się. Wielkie korporacje mają masę pieniędzy na przeróżne działania reklamowe i kompletnie nie muszą zastanawiać się nad tym, czy dana strategia będzie akurat super skuteczna, czy tylko skuteczna (bo skuteczna być musi – inaczej ktoś poleci ze stanowiska). W przypadku małych firm sprawa nie jest już taka prosta. Drobny przedsiębiorca dwa razy ogląda każdą złotówkę, boi się inwestować w działania, których nie rozumie, nie ma też zaplecza w postaci prężnego działu marketingu. Jeśli także jesteś w takiej sytuacji, postaw na Content Marketing. To relatywnie najtańsze narzędzie promocji dla Twojej firmy.
Generalnie o Content Marketingu nie należy myśleć w kategoriach reklamy, jednak wiemy, że można go z powodzeniem wykorzystać do tych celów. Byle z głową. Dlaczego w nagłówku wspominamy o reklamie 2w1? Ponieważ:
Inwestując w Content Marketing gwarantujesz sobie nie tylko krótkofalowe zwiększenie zainteresowania ofertą, ale także – a może przede wszystkim – długofalowy wzrost popularności Twojej marki.
Wyobraź sobie, że zaczynasz prowadzić blog firmowy. Przyjmij od razu, że zwiększy on ruch na stronie firmy, ale nie nastąpi to od razu. Z czasem jednak zauważysz, że liczba osób odwiedzających Twoją witrynę firmową rośnie w szybkim i regularnym tempie, a większość wizyt pochodzi z ruchu organicznego, czyli prosto z wyszukiwarki. To najbardziej wartościowi użytkownicy, bo zachęciłeś ich do wizyty wzbudzając ich zainteresowanie. To pierwszy efekt – wizerunkowy. Twoja marka zaczyna być kojarzona z pewnymi zagadnieniami i przede wszystkim z ekspercką wiedzą. Budzi zaufanie.
Drugi efekt – już typowo reklamowy – przyjdzie w momencie, gdy ci odwiedzający przeczytają opublikowane porady i utożsamią je z oferowanymi przez Ciebie produktami czy usługami. Sięgną po nie zdecydowanie chętniej, bo nie zostali zaatakowani zwykłą, bezwartościową reklamą, na którą coraz bardziej się uodparniamy. Kupią, bo zobaczą w tym realną korzyść dla siebie.
Reklamowanie się z założenia jest działaniem akcyjnym. Wykupujesz ją w danym okresie z nadzieją, że przełoży się ona na efekty w jakiejś bliżej nieokreślonej perspektywie czasowej. Zwykle tak się dzieje, ale tylko do momentu zaprzestania inwestycji.
Doskonały przykład to chociażby kampania reklamowa w wyszukiwarce Google. Ustalasz budżet, wymyślasz reklamę, wszystko działa rewelacyjnie – w krótkim czasie notujesz ogromny wzrost liczby odwiedzin. Po pół roku uznajesz, że zamówień jest na tyle dużo, iż dalsze inwestowanie w reklamę nie ma sensu. Co się dzieje? Twoja strona momentalnie traci na popularności, zamówienia nie chcą spływać, rośnie frustracja.
Tak właśnie działa reklama. Jest skuteczna praktycznie tylko w czasie rzeczywistym, czyli tak długo, jak w nią inwestujesz. Z Content Marketingiem jest inaczej. On przynosi efekty nawet wiele lat po tym, jak skończysz kampanię. Przecież nikt nie usunie z wyników wyszukiwania wartościowych treści, które masz na stronie. Google nie przestanie do nich linkować tak długo, jak długo Twoi klienci będą szukać rozwiązań, o których już zdążyłeś napisać (lub zrobiła to za Ciebie agencja).
Jeśli zatem podsumujesz koszt poniesiony na działania Content Marketingowe w perspektywie lat, a nie miesięcy, to okaże się, że wydatek na kampanię był śmiesznie niski.
W przypadku małych firm kluczowe znaczenie mają kwestie związane z budowaniem wizerunku, rozpoznawalności, kreowaniem opinii o marce i zaufania do niej. Duże korporacje stać na to, aby wizerunek sobie po prostu kupić i nie martwić się tym, czy za rok, dwa nadal będą pieniądze na podtrzymanie zainteresowania. Ty musisz kombinować. Content Marketing jest dla Ciebie naprawdę bardzo dobrym rozwiązaniem.
Wykorzystaj ją dla dobra Twojej firmy! Sprawdź ofertę copywritingu/content marketingu i zamów potrzebne Ci usługi lub skorzystaj z darmowej konsultacji z ekspertem.