Data wpisu: 21.03.2016

Content Marketing – najtańsze narzędzie promocji dla małych firm

Umówmy się. Wielkie korporacje mają masę pieniędzy na przeróżne działania reklamowe i kompletnie nie muszą zastanawiać się nad tym, czy dana strategia będzie akurat super skuteczna, czy tylko skuteczna (bo skuteczna być musi – inaczej ktoś poleci ze stanowiska). W przypadku małych firm sprawa nie jest już taka prosta. Drobny przedsiębiorca dwa razy ogląda każdą złotówkę, boi się inwestować w działania, których nie rozumie, nie ma też zaplecza w postaci prężnego działu marketingu. Jeśli także jesteś w takiej sytuacji, postaw na Content Marketing. To relatywnie najtańsze narzędzie promocji dla Twojej firmy.

Content Marketing – reklama 2w1

Generalnie o Content Marketingu nie należy myśleć w kategoriach reklamy, jednak wiemy, że można go z powodzeniem wykorzystać do tych celów. Byle z głową. Dlaczego w nagłówku wspominamy o reklamie 2w1? Ponieważ:

Inwestując w Content Marketing gwarantujesz sobie nie tylko krótkofalowe zwiększenie zainteresowania ofertą, ale także – a może przede wszystkim – długofalowy wzrost popularności Twojej marki.

Jak to działa w praktyce?

Wyobraź sobie, że zaczynasz prowadzić blog firmowy. Przyjmij od razu, że zwiększy on ruch na stronie firmy, ale nie nastąpi to od razu. Z czasem jednak zauważysz, że liczba osób odwiedzających Twoją witrynę firmową rośnie w szybkim i regularnym tempie, a większość wizyt pochodzi z ruchu organicznego, czyli prosto z wyszukiwarki. To najbardziej wartościowi użytkownicy, bo zachęciłeś ich do wizyty wzbudzając ich zainteresowanie. To pierwszy efekt – wizerunkowy. Twoja marka zaczyna być kojarzona z pewnymi zagadnieniami i przede wszystkim z ekspercką wiedzą. Budzi zaufanie.

Drugi efekt – już typowo reklamowy – przyjdzie w momencie, gdy ci odwiedzający przeczytają opublikowane porady i utożsamią je z oferowanymi przez Ciebie produktami czy usługami. Sięgną po nie zdecydowanie chętniej, bo nie zostali zaatakowani zwykłą, bezwartościową reklamą, na którą coraz bardziej się uodparniamy. Kupią, bo zobaczą w tym realną korzyść dla siebie.

Najtańsza reklama, bo działa długo po zakończeniu kampanii

Reklamowanie się z założenia jest działaniem akcyjnym. Wykupujesz ją w danym okresie z nadzieją, że przełoży się ona na efekty w jakiejś bliżej nieokreślonej perspektywie czasowej. Zwykle tak się dzieje, ale tylko do momentu zaprzestania inwestycji.

Doskonały przykład to chociażby kampania reklamowa w wyszukiwarce Google. Ustalasz budżet, wymyślasz reklamę, wszystko działa rewelacyjnie – w krótkim czasie notujesz ogromny wzrost liczby odwiedzin. Po pół roku uznajesz, że zamówień jest na tyle dużo, iż dalsze inwestowanie w reklamę nie ma sensu. Co się dzieje? Twoja strona momentalnie traci na popularności, zamówienia nie chcą spływać, rośnie frustracja.

Tak właśnie działa reklama. Jest skuteczna praktycznie tylko w czasie rzeczywistym, czyli tak długo, jak w nią inwestujesz. Z Content Marketingiem jest inaczej. On przynosi efekty nawet wiele lat po tym, jak skończysz kampanię. Przecież nikt nie usunie z wyników wyszukiwania wartościowych treści, które masz na stronie. Google nie przestanie do nich linkować tak długo, jak długo Twoi klienci będą szukać rozwiązań, o których już zdążyłeś napisać (lub zrobiła to za Ciebie agencja).

Jeśli zatem podsumujesz koszt poniesiony na działania Content Marketingowe w perspektywie lat, a nie miesięcy, to okaże się, że wydatek na kampanię był śmiesznie niski.

W przypadku małych firm kluczowe znaczenie mają kwestie związane z budowaniem wizerunku, rozpoznawalności, kreowaniem opinii o marce i zaufania do niej. Duże korporacje stać na to, aby wizerunek sobie po prostu kupić i nie martwić się tym, czy za rok, dwa nadal będą pieniądze na podtrzymanie zainteresowania. Ty musisz kombinować. Content Marketing jest dla Ciebie naprawdę bardzo dobrym rozwiązaniem.

 

 

 

 


Autor wpisu:
Michał Wynarski Soluma Content.

Cenisz sobie naszą wiedzę?

Wykorzystaj ją dla dobra Twojej firmy! Sprawdź ofertę copywritingu/content marketingu i zamów potrzebne Ci usługi lub skorzystaj z darmowej konsultacji z ekspertem.

Darmowa konsultacjaSprawdź cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry