Data wpisu: 15.08.2015

Content marketing w liczbach - przekonaj się, że warto

​Content marketing, choć coraz lepiej kojarzony, wciąż nie stanowi podstawowego narzędzia w strategiach promocyjnych podejmowanych przez polskie firmy. Rządzi SEM i display. Trudno dziś wyrokować, czy i w jakim momencie się to wszystko odwróci (tendencja wyraźnie kieruje się w stronę reklamy w wyszukiwarkach), ale bagatelizowanie content marketingu na pewno nie jest mądrą postawą. Ta strategia broni się sama odpowiadając na bardzo konkretne potrzeby klientów. Przedstawiamy je w czytelnych i przemawiających do wyobraźni statystykach. 

Content marketing nie jest kluczem. Jest wytrychem 

Główną zaletą content marketingu jest możliwość ukrycia komercyjnego przekazu pod postacią wartościowej treści. Ma to ogromne znaczenie, skoro:

  • 70% konsumentów bardziej docenia wiedzę przekazaną w wartościowym artykule niż w tradycyjnej reklamie;

Content marketing pozwala także kreować opinie o własnym produkcie czy usłudze. Przynosi to wielkie korzyści, bo:

  • 90% konsumentów ufa rekomendacjom innych osób, głównie znalezionym w Internecie;

Content marketing jest strategią promocyjną, ale większości odbiorców nie kojarzy się z reklamą. To świetna informacja, skoro:

  • Tylko 15% konsumentów ufa reklamom

 

Zdobycie zaufania przekłada się na zwiększenie sprzedaży 

 

Content marketing jest zatem narzędziem do zmniejszania dystansu między oczekiwaniami klientów, a biznesowym interesem właściciela firmy. Dzięki tej strategii słowo "biznes" zamieniamy na "idea", co jest bardzo lekkostrawne dla większści odbiorców. 

 

Content marketing, ale tylko właściwie użyty, po prostu sprzedaje:

  • 61% o tyle średnio rośnie sprzedaż firm po uruchomieniu kampanii content marketingowej;

Firmom, którym wydaje się, że dzięki content marketingowi można dotrzeć tylko do mało atrakcyjnych, bo indywidualnych klientów, uświadamiamy, że:

  • 60% managerów wyższego szczebla i prezesów firm czyta blogi tematyczne w poszukiwaniu informacji o interesujących ich produktach;

Content marketing stanowi coraz większy udział w przyjętych strategiach promocyjnych. W Polsce nakłady na niego nie są jeszcze co prawda wysokie, ale w Stanach:

  • Ponad 30%  budżetu reklamowego wydają firmy w Stanach Zjednoczonych na działania content marketingowe.

Jeśli jeszcze macie wątpliwości, że warto zainwestować w content marketing dla Waszej firmy, to zgłoście je bezpośrednio do nas - może znajdziemy kolejne ciekawe argumenty. Formularz kontaktowy jest do Waszej dyspozycji. 


Autor wpisu:
Michał Wynarski Soluma Content.

Cenisz sobie naszą wiedzę?

Wykorzystaj ją dla dobra Twojej firmy! Sprawdź ofertę copywritingu/content marketingu i zamów potrzebne Ci usługi lub skorzystaj z darmowej konsultacji z ekspertem.

Darmowa konsultacjaSprawdź cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry