Data wpisu: 27.09.2015

Czy opłaca się reklamować na Facebooku? 3 powody, dla których nie robimy tam kampanii dla naszych Klientów

Coraz częściej zdarza się, że Klienci pytają nas: czy opłaca się reklamować na Facebooku? Temat jest bardzo złożony. Zacznijmy go omawiać w atmosferze kontrowersji.

Wiemy, że to ciężki, branżowy grzech. Wiemy, że sami kręcimy na siebie bat braku zleceń. Wiemy, że nie jesteśmy trendy, cool i jazzy. Wiemy, że chcecie nam za to zapłacić kupę kasy, do niczego się nie wtrącać, podpisać długoterminową umowę. Mimo to – bardzo często odmawiamy. Coraz częściej zdarza się, że Klienci pytają nas: czy opłaca się reklamować na Facebooku? Temat jest bardzo złożony. Zacznijmy go omawiać w atmosferze kontrowersji. Poznajcie 3 powody, dla których już jakiś czas temu praktycznie zrezygnowaliśmy z prowadzenia kampanii marek naszych Klientów na Facebooku.

Nie lubimy zmian zasad w trakcie gry

Reklama, choć jest dziedziną kreatywną, wymaga także pewnej dozy przewidywalności. Jeśli mamy ją zaplanować w oparciu o nasze narzędzia, to musimy wiedzieć, że po ich wdrożeniu te działania będą jeszcze przez jakiś czas aktualne. Facebook tego nie gwarantuje.

W teorii ten portal powinien być miejscem bardzo podstawowych kampanii reklamowych, niczego skomplikowanego. Okazuje się jednak, że poziom utrudniania życia reklamodawcom i samym użytkownikom wymaga już poświęcenia ogromnej ilości czasu na zapoznanie się ze wszystkimi warunkami i możliwościami. Najgorsze jest jednak to, że nikt nie wie, czy aktualna wiedza jutro będzie jeszcze w ogóle przydatna.

Nie naciągamy Klientów na koszty

Brzmi dziwnie i nierealnie? Może. Jednak jedną z zasad, jakie obowiązują w Solumie Content, jest oferowanie Klientowi wyłącznie takich rozwiązań, co do których mamy 100% przekonanie. Nie chodzi o romantyczne czy naiwne podejście do rzeczywistości biznesowej. To daje nam konkretne korzyści: Klient jest zadowolony, bo kampania przyniosła skutek. My zyskaliśmy kolejne polecenie i szansę na dalsze zlecenia.

Znamy wiele agencji po fachu, które były tak kompleksowe, że w końcu przestały być wydajne jakościowo. My w Facebooka nie wierzymy. Dlatego nie kampanie na tym portalu nie są naturalnym składnikiem naszej oferty.

Nie obiecujemy gruszek na wierzbie

Bardzo często powtarza się taki sam schemat: dzwoni Klient i chce, abyśmy przeprowadzili mu kampanię content marketingową z wykorzystaniem również kanału social media. Wówczas zawsze pytamy, co Klient chce przez to osiągnąć? I zapada cisza lub też odpowiedź, która jest żywcem wyjęta z bzdurnych i bardzo amatorskich wykładów na temat siły Facebooka w marketingu internetowym. Bo skuteczny, bo budujemy zaplecze fanów, bo tworzymy pozytywny wizerunek marki etc. i inne komunały.

Prawda na temat faktycznej siły oddziaływania social media jest brutalna. Większość firm ma profil na Facebooku, bo tak trzeba czy raczej wypada. Większość również nie czerpie z tego powodu korzyści.

 

Czy fani są klientami? Oczywiście, że nie. Czy mogą się nimi stać? Jasne, ale czy poczynione na to wydatki są adekwatne do osiągniętych korzyści? Mamy poważne wątpliwości.

 

Profesjonalna kampania na Facebooku jest droga, z czego Klienci nie zdają sobie sprawy. My możemy im natomiast zaproponować kilka innych, tańszych narzędzi, których skuteczność w naszej ocenie jest zdecydowanie większa, a przede wszystkim, bardziej trwała. Szczegóły? Czytajcie nasz blog i przeglądajcie strony z ofertą.

 

 


Autor wpisu:
Michał Wynarski Soluma Content.

Cenisz sobie naszą wiedzę?

Wykorzystaj ją dla dobra Twojej firmy! Sprawdź ofertę copywritingu/content marketingu i zamów potrzebne Ci usługi lub skorzystaj z darmowej konsultacji z ekspertem.

Darmowa konsultacjaSprawdź cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry