Data wpisu: 11.12.2015

Hasła na internetowe banery reklamowe – jak je wymyślić? 5 żelaznych zasad

Wiesz, czym zajmuje się zawodowy copywriter? Pisaniem. A co robi, zanim zacznie pisać? Wymyśla. To zdecydowanie najtrudniejszy etap naszej pracy. Niedoceniany, nierozumiany, kojarzący się z siedzeniem na kanapie (o ile się ją ma w biurze) i gapieniem się w sufit. Jeśli uważasz podobnie, to spróbuj – naprawdę nic przyjemnego. Dlatego ten wpis w całości poświęcamy owemu „wymyślaniu”, a na warsztat bierzemy hasła reklamowe na internetowe banery reklamowe.

Jeśli reklamujesz się w sieci i właśnie męczysz się nad stworzeniem takich haseł, to poznaj nasze sposoby. Nie są magiczne – wynikają z doświadczenia i czegoś, co niektórzy nazywają kreatywnością.

  1. Skup się na kluczowej cesze produktu – pomyśl o jabłku. Jak chciałbyś je sprzedać osobie, która doskonale zna smak tego owocu? Jak przekonasz ją, aby kliknęła w Twój baner i dowiedziała się, czy aby na pewno to, co kiedyś jadła, różni się od tego, co Ty chcesz jej zaoferować? Trudna sprawa, prawda? Musisz sam znaleźć cechę tego jabłka, która naprawdę jest wyjątkowa. Może inaczej – tak ją przedstawić, aby wydała się wyjątkowa odbiorcy reklamy. Smak? Oklepane. Wygląd? Jabłko to jabłko. Na pewno jednak ogromną korzyścią dla większości konsumentów jabłek będzie fakt, że pochodzi ono z polskiego sadu ekologicznego, a kupienie tego właśnie jabłka sprawi, że weźmiemy udział w czymś ważnym. Nie pisz więc: „Sprawdź, dlaczego smak naszego jabłka jest najlepszy” - takie hasło nie składa żadnej obietnicy i nie zachęca. Co innego takie: „Jedz jabłka z polskiego sadu. Będziesz zdrowy i zrobisz na złość Putinowi!”

  2. Weź pod uwagę kontekst wyświetlania reklamy – jeśli Twój baner ma się wyświetlać w konkretnych sytuacjach i na szczegółowo wyselekcjonowanych portalach, to musisz to także uwzględnić. Masz bowiem do czynienia z jakąś grupą docelową, która czegoś po wizycie w tym właśnie miejscu oczekuje. Odwołaj się do tych oczekiwań. Jeśli jest to portal motoryzacyjny, to hasło zbuduj w odniesieniu do motoryzacji. W ten sposób zainteresujesz swoim banerem i produktem większą grupę użytkowników.

  3. Pamiętaj, do kogo adresujesz hasło – musisz dokładnie wiedzieć, kto jest idealnym klientem dla Twojego produktu i celować w jego oczekiwania, odwoływać się do jego potrzeb. Czasami takim odwołaniem może być jakiś drobiazg, byle był sugestywny i interesujący. Załóżmy, że produktem jest lakier do paznokci. Reklamę adresujesz do kobiet. Czy naprawdę sądzisz, że żadna z Twoich klientek nie czytała już setki razy, że jakiś lakier jest „najlepszy, bo to i tamto”? Skup się na realnej potrzebie Twojej klientki. Jeśli Twój lakier jest wyjątkowy, bo schnie w ciągu 3 sekund, to właśnie tę korzyść musisz podkreślić w haśle. Jest to jakaś wartość, coś innego, coś, co może przyciągnąć. Tworząc hasło zawsze musisz myśleć o potrzebach klientów, a nie o cechach produktu.

  4. Krótko i na temat – hasła na internetowe banery reklamowe muszą być krótkie. Właśnie dlatego nazywamy je hasłami. Daj sobie spokój ze zdaniami złożonymi – to nie konkurs na najlepsze wypracowanie. Ma być dobitnie, ciekawie i jaskrawo. Nie trzeba się silić na szczyty kreatywności. Internauci są atakowania setkami banerów w ciągu godziny, dlatego się już na nie uodpornili. Przykujesz ich uwagę tylko wtedy, gdy choć przez sekundę zastanowią się, co też kryje się pod tym hasłem. Kolejnym ich krokiem będzie kliknięcie.

  5. Obiecaj coś – wszystko, co robimy, a co wymaga od nas wydania pieniędzy lub wykazania się aktywnością, musi się nam opłacać. Tak to już działa. Nawet najfajniejsze hasło dla najfajniejszego produktu nic nie da, jeśli Twoi odbiorcy nie poczują, że odniosą korzyść z zapoznania się z ofertą. Nie ma lepszego sposobu na osiągnięcie tego efektu niż złożenie obietnicy. Wszyscy mamy problemy, a Twój produkt pewnie rozwiązuje jeden z nich. Obiecaj więc, że to zrobi – wystarczy tylko kliknięcie w baner. Wiesz, jakie obietnice są najskuteczniejsze? Te, które dotyczą pieniędzy (zarób, wzbogać się, skończ z biedą, kup sobie) lub zdejmują z naszych barków odpowiedzialność za coś (gwarantujemy, damy Ci, podpowiemy, wskażemy drogę, sprawimy).

Hasła reklamowe na banery internetowe zwykle powstają w bólach – wie o tym każdy profesjonalny copywriter. Jak widzisz nie jest tak, że wpada nam do głowy świetna myśl i od razu trafia ona na skrzynkę mailową klienta. Proces ten jest zdecydowanie dłuższy, czasami żmudny i frustrujący. Chodzi jednak o to, aby hasło broniło się samo i docelowo naprawdę wpłynęło na sukces biznesowy klienta.

 

Jeśli masz problem z opracowaniem haseł reklamowych dla swojej firmy – czekamy. Skorzystaj z formularza kontaktowego i sprawdź, jak szybko możemy Ci pomóc.


Autor wpisu:
Michał Wynarski Soluma Content.

Cenisz sobie naszą wiedzę?

Wykorzystaj ją dla dobra Twojej firmy! Sprawdź ofertę copywritingu/content marketingu i zamów potrzebne Ci usługi lub skorzystaj z darmowej konsultacji z ekspertem.

Darmowa konsultacjaSprawdź cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry