Data wpisu: 14.11.2015

Ile kosztuje tekst na blog? Co wpływa na jego cenę?

Ostateczna cena tekstu zależy od kilku kluczowych czynników, które zawsze musimy wziąć pod uwagę przygotowując finalną ofertę.

To pytanie pada bardzo często w mailach, które otrzymujemy od firm zainteresowanych naszymi usługami. Fakt, publikujemy na stronie cennik, ale najwyraźniej wiele osób traktuje go mocno teoretycznie. Ostateczna cena tekstu zależy od kilku kluczowych czynników, które zawsze musimy wziąć pod uwagę przygotowując finalną ofertę. Ten wpis dedykujemy wszystkim, którzy zastanawiają się, ile kosztuje tekst na blog firmowy oraz – to standardowy zarzut – dlaczego tak dużo? Postaramy się Wam wyjaśnić, co wpływa na proponowaną cenę.

Doświadczenie i renoma agencji

Tekst na blog firmowy może kosztować 5 złotych, a może też 55 złotych. Wszystko tak naprawdę zależy od tego, kto przygotowuje ofertę. Jasne, pracujący dorywczo hobbysta, uczeń czy student, który nie rozlicza się z fiskusem, oczywiście nie wystawia faktury, będzie tani. Fajnie, ale co z tego? Tekst ma być tani czy dobry? W naszej branży jedno nigdy nie wiąże się z drugim.

Blog firmowy może być świetnym elementem kampanii wzmacniającej wizerunek firmy w sieci, ale tylko pod warunkiem, że podchodzimy do tej kwestii profesjonalnie. Jak sądzicie – jaką odpowiedzialność za jakość tekstu bierze na siebie osoba oferująca absurdalnie niską cenę? Żadną. Kompetentna agencja content marketingowa czy copywriterska dba o własną markę, bazuje na poleceniach. Pracuje legalnie, wystawia fakturę (duży atut dla firm). To pierwsza kwestia, która wpływa na cenę tekstu na blog firmowy.

Jednorazowa współpraca czy prowadzenie kampanii?

Blog firmowy musi być prowadzony i regularnie uzupełniany treścią przynajmniej przez kilka miesięcy – dopiero po takim czasie realnie wpłynie na wzrost zainteresowania marką. Dlatego optymalnym rozwiązaniem dla firmy planującej taką inwestycję jest nawiązanie kompleksowej współpracy z agencją content marketingową. Ustalamy wówczas częstotliwość publikacji, pożądaną objętość tekstów i na tej podstawie tworzymy ofertę. Oczywiście – im dłuższa będzie współpraca i im więcej tekstów zamówi firma, tym jednostkowa cena tekstu będzie niższa.

Czasami agencja – zamiast rabatu – może zaoferować usługi dodatkowe, w postaci np. darmowego zamieszczania wpisów czy moderowania dyskusji.

W przypadku kompleksowej opieki nad firmowym blogiem agencja w wycenie weźmie również pod uwagę inne elementy, takie jak chociażby zdjęcia. Bardziej rozbudowane treści typu infografiki są zawsze wycenianie osobno.

Kto dostarcza materiały i tematykę?

To bardzo często kość niezgody między klientem a agencją. Firma działa w jakiejś branży, która może być dość specyficzna. Wówczas – w trosce o poprawną zawartość merytoryczną tekstów – agencja z pewnością poprosi o dostarczenie materiałów, które pomogą w napisaniu treści. Jeśli firma ich nie udostępnia, to niestety cena tekstów będzie wyższa – czas spędzony na poszukiwaniu informacji przecież też kosztuje.

Kolejna kwestia, to tematy artykułów. Najlepszym rozwiązaniem jest sytuacja, w której firma przygotowuje dla agencji zestaw przynajmniej 15-20 kluczowych tematów, jakie powinny być podejmowane na blogu. Jeśli i ten obowiązek zrzuca na agencję, wówczas ponownie finalna cena tekstu będzie nieco wyższa.

Trudno jest zatem konkretnie odpowiedzieć na pytanie: ile kosztuje tekst na blog? Generalnie trzeba przyjąć, że w przypadku pojedynczego, dobrej jakości tekstu napisanego na podstawie dostarczonych przez klienta materiałów, cena startuje z poziomu 50 złotych netto (objętość do 3500 znaków ze spacjami). Jeśli współpraca ma mieć charakter ciągły przez okres minimum 6 miesięcy, wówczas można liczyć na 20-30% rabat w zależności od zakładanej liczby tekstów w miesiącu.

 

 

 


Autor wpisu:
Michał Wynarski Soluma Content.

Cenisz sobie naszą wiedzę?

Wykorzystaj ją dla dobra Twojej firmy! Sprawdź ofertę copywritingu/content marketingu i zamów potrzebne Ci usługi lub skorzystaj z darmowej konsultacji z ekspertem.

Darmowa konsultacjaSprawdź cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry