Data wpisu: 30.01.2016

Inbound marketing – co ma do tego marketing treści?

Kolejne modne, mądrze brzmiące określenie, które tak naprawdę kryje za sobą doskonale znane i coraz częściej stosowane techniki marketingowe. Inbound marketing jest po prostu strategią opartą na przyciąganiu klientów w sposób nienachalny i maksymalnie naturalny. Dokładnie tak samo jest z content marketingiem. Marketing przychodzący (inbound) jest jednak znacznie szerszym zjawiskiem, dlatego marketing treści stanowi jego część, a nie strategię równoległą.

Najlepszy klient to ten, który sam znajduje firmę

Inbound marketing obejmuje całą gamę działań promujących firmę, osobę, stronę etc. w wyszukiwarce, mediach społecznościowych czy po prostu wśród użytkowników sieci. W założeniu nie jest to zwykła reklama, która ma docierać do klientów. Tu chodzi o coś zupełnie innego. To klienci mają docierać do firmy, choćby nieświadomie.

Inbound marketing opiera się na zasadzie znanej od wielu lat: nie lubimy, gdy cokolwiek rozprasza naszą uwagę skupioną na tym, co jest dla nas wartościowe. Z tego powodu we współczesnym komercyjnym radiu prezenterzy odzywają się wyłącznie wtedy, gdy naprawdę muszą, a bloki reklamowe są tak skondensowane, aby nie przerywać słuchaczom słuchania ich ulubionej muzyki.

Identycznie działa to w Internecie. Z tą różnicą, że ogólnopolskich stacji radiowych jest kilkanaście, a stron www bez liku. Użytkownikowi jest więc łatwiej w ciągu kilku sekund wybrać dla siebie taką treść, która najbardziej mu odpowiada. Dużo trudniej jest go zadowolić, zaciekawić i zatrzymać na stronie. Tu pojawia się gigantyczna przestrzeń dla inbound marketingu.

Narzędzia inbound marketingu

Marketing przychodzący to w zasadzie wszystkie działania, które mają poprawić pozycję firmy w sieci przy użyciu narzędzi niezwiązanych ściśle z reklamą. Nie sprzedajemy produktu czy usługi, ale pomagamy marce w osiągnięciu rozpoznawalności. Celem jest bowiem zwiększenie świadomości marki, co przełoży się później na wzrost sprzedaży bez konieczności ponoszenia kolejnych wydatków na reklamę.

Narzędziami inbound marketingu mogą być:

 

  • content marketing – zdecydowanie najskuteczniejsza w relacji koszt/zysk strategia docierania do klientów przy pomocy wartościowej treści;

  • SEO;

  • kampanie linków sponsorowanych (choć tu można się spierać, czy to jednak nie jest po prostu reklama);

  • social media;

  • e-mail marketing z akcentem na maile zamówione przez klienta (subskrypcja);

  • buzz marketing (marketing szeptany);

  • viral, czyli marketing wirusowy.

 

Jak w inbound marketingu odnajduje się content marketing?

Wspomniałem o tym już wcześniej – content marketing jest podstawową strategią marketingu przychodzącego. Idealnie realizuje też jego założenia. Nie jest reklamą, bo nie wychodzi do klientów, jednak przyciąga ich do marki w sposób naturalny, stały i tani – oczywiście w porównaniu z kosztami przeprowadzenia klasycznej kampanii reklamowej.

Nie ma także drugiej tak skutecznej metody budowania profesjonalnego wizerunku marki, która w dodatku GWARANTUJE wzrost zainteresowania ze strony użytkowników sieci, a w konsekwencji klientów.

Content marketing to promocja towarzysząca klientowi, a nie reklama, która przerywa jego aktywność w Internecie. Nie wyrywamy klienta ze snu, co może doprowadzić go do szału, ale szepczemy mu do ucha na dobranoc, co skutkuje pięknymi snami o marce i utrwaleniem jej wizerunku w podświadomości.

Inbound marketing, a szczególnie marketing treści, to obecnie najbardziej wydajny sposób promowania marki w Internecie. Nie zapominajmy, że klient, który znajdzie nas we własnym zakresie na podstawie znakomitych opinii i utrwalonej renomy firmy, zostawi u nas znacznie więcej pieniędzy niż ten nagabywany o nawiązanie kontaktu.

 

Zapamiętaj!

Największą siłą content marketingu (i szerzej inbound marketingu) jest to, że raz podjęta inwestycja z biegiem czasu przynosi coraz większe i pewne zyski – bez ponownego inwestowania lub zwiększania budżetu inwestycyjnego!

 


Autor wpisu:
Michał Wynarski Soluma Content.

Cenisz sobie naszą wiedzę?

Wykorzystaj ją dla dobra Twojej firmy! Sprawdź ofertę copywritingu/content marketingu i zamów potrzebne Ci usługi lub skorzystaj z darmowej konsultacji z ekspertem.

Darmowa konsultacjaSprawdź cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry