Data wpisu: 13.05.2016

Jak napisać artykuł sponsorowany? 5 najważniejszych zasad

Artykuły sponsorowane w dobie potęgi treści są bardzo dobrym pomysłem na promocję firmy czy produktu. Od kilku lat trwa boom na tę formę reklamy i coraz trudniej jest nam odróżnić teksty pisane „pod firmę” od tych niezależnych – szczególnie w Internecie. Co więcej reklama natywna – a artykuł sponsorowany jest jej podstawową formą – będzie mieć coraz większy udział w torcie reklamowym. Dobry copywriter powinien więc znać zasady tworzenia takich treści. Jest ich 5. Podpowiadamy, jak napisać artykuł sponsorowany.

  1. Wybór dobrego tematu – nie ważne, czy mamy do czynienia z artykułem sponsorowanym, felietonem, reportażem, wpisem na blogu – nikt tego nie przeczyta, jeśli podejmiemy mało interesujący temat. Wybór tematu to podstawa i wbrew pozorom nawet tekst o zabarwieniu reklamowym może być wartościowy i atrakcyjny dla czytelników. Zawsze na początku zastanów się nad tym, co jest ciekawego, innowacyjnego w reklamowanym produkcie. Co może – pisząc potocznie – „żreć”. Przykład? Jeśli piszesz o transporterach dla psów, zrób poradnik dla właścicieli i podpowiedz im, jak wybrać dobry transporter.

  2. Forma tekstu – artykuł sponsorowany nie może być suchym tekstem marketingowym, bo na pewno nikt – poza Twoim klientem – go nie przeczyta. Szukaj więc jak najciekawszej formy wypowiedzi, która będzie też pasować do tematu i samego produktu. Świetnie sprawdzają się wspomniane poradniki (5 pomysłów na…). Pamiętaj też o prawidłowym formatowaniu tekstu: pogrubieniach, podpunktach, nagłówkach.

  3. Artykuł sponsorowany nie może być zbyt długi – długa wypowiedź powoduje, że prędzej czy później skończą Ci się pomysły na ukrywanie przekazu reklamowego i wpadniesz w pułapkę pisania o niczym. Taki tekst przestaje być wartościowy i robi się tendencyjny. Zwróć na to szczególną uwagę, jeśli artykuł ma być dystrybuowany w Internecie. Pamiętaj o naczelnej zasadzie: internauci są leniwi, nie namawiaj ich więc do czytania elaboratów, bo to na pewno nie przejdzie. Musisz to wytłumaczyć klientowi, który z pewnością będzie naciskał, aby zmieścić w tekście maksymalnie dużo informacji o produkcie. Bądź jednak pod tym względem asertywny.

  4. Jak najrzadziej wymieniaj nazwę produktu/firmy – jasne, że klient będzie nalegał, aby artykuł był peanem na cześć jego produktu, ale to nie ma większego sensu. Dobry artykuł sponsorowany powinien w jak najmniejszym stopniu kojarzyć się z firmą, która sponsoruje jego powstanie. Czytelnicy nie są głupi i jeśli wyczują, że to zwykła reklama, przestaną czytać. Idealnie byłoby w ogóle nie wymieniać nazw, tylko tak poprowadzić tekst, aby nie pozostawiał wątpliwości, gdzie należy szukać rozwiązania podejmowanego w treści dylematu.

  5. W artykule sponsorowanym wspomnij o… konkurencji – to bardzo dobry sposób na przypudrowanie sprzedażowego charakteru tekstu. Wspomnij o konkurencji, ale oczywiście w maksymalnie chłodny sposób – nie porównuj produktów, nie foruj wyroków, który z nich jest lepszy, bo ryzykujesz procesem.

Dobry artykuł sponsorowany potrafi zdziałać marketingowe i wizerunkowe cuda – oczywiście dużą rolę odgrywa tutaj także prawidłowa dystrybucja, jednak bez wątpienia warto z tego narzędzia korzystać. Teraz już wiesz, jak napisać taki tekst, aby faktycznie przyniósł on firmie korzyści.

Widziałeś już nasz cennik pisania artykułów sponsorowanych? Skontaktuj się ze mną i porozmawiajmy o ofercie dla Ciebie. 


Autor wpisu:
Michał Wynarski Soluma Content.

Cenisz sobie naszą wiedzę?

Wykorzystaj ją dla dobra Twojej firmy! Sprawdź ofertę copywritingu/content marketingu i zamów potrzebne Ci usługi lub skorzystaj z darmowej konsultacji z ekspertem.

Darmowa konsultacjaSprawdź cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry