Data wpisu: 25.09.2016

Jak napisać reklamę Adwords? Poznaj 5 ważnych zasad

Program linków sponsorowanych jest jednym z lepszych pomysłów na zainwestowanie pieniędzy przeznaczonych na budżet reklamowy. Reklama Adwords, oczywiście przy odpowiednio prowadzonej kampanii i wyznaczeniu właściwego celu, może przynieść firmie olbrzymie korzyści przy stosunkowo niewielkich nakładach. Nic z tego nie wyjdzie, jeśli kampania będzie oparta na zasadniczym błędzie, a więc źle napisanej reklamie. To jej tekst jest tutaj najważniejszy. Jak napisać reklamę Adwords? Poznaj 5 zasad, którymi kierujemy się w naszej agencji.

Wyciśnij ile się da z ograniczonej liczby znaków

Nawet bardzo ograniczonej, bo, przypominam, do dyspozycji masz tylko 95 znaków (resztę zabiera adres URL strony). To skrajnie mało. Można to porównać do sytuacji, w której widziałeś lądowanie kosmitów na naszej planecie i masz o tym opowiedzieć przyjacielowi w 2 zdaniach. Trudne, prawda?

Mimo to limit jest nienaruszalny. Musisz się w nim zmieścić. Jak wykorzystać tych 95 znaków do maksimum? Zapomnij o opisach produktu/usługi. Znajdź 1 mocną korzyść, odpowiedz na 1 potencjalnie zadane pytanie i dodaj 1 wartość wyrażoną liczbową (o tym za chwilę). To musi być coś naprawdę mocnego. Coś, co również Ciebie skłoniłoby do kliknięcia w reklamę. Sięgaj po słowa-klucze: gratis, skuteczne, indywidualne etc.

Nagłówek – poświęć mu najwięcej uwagi

Nic nowego – nagłówek jest podstawą copywritingu internetowego, co potwierdza się w przypadku reklam Adwords.

Z badań Google wynika, że 80% internautów klikających w reklamy Adwords robi to po przeczytaniu samego nagłówka.

Nagłówek musi przykuwać uwagę, intrygować i od razu zdradzać jakąś korzyść z kliknięcia w reklamę. Pamiętaj jednak, że nie możesz użyć w nim wykrzyknika czy call to action w stylu: Kliknij! - zabraniają tego zasady redakcyjne Google.

KISS

Czyli słynna zasada Keep It Simple Stupid. Reklama Adwords musi być prosta, przejrzysta, a internauta po jej zobaczeniu powinien od razu wiedzieć, o co chodzi. Nie baw się w żadne wymyślne hasła czy przekazy z podwójnym dnem. Wal prosto z mostu – to także jest sztuka.

Aby uatrakcyjnić i wyróżnić reklamę stosuj w tekście mocne przymiotniki, typu: potwierdzony, bezkompromisowy, atestowany, gwarantowany etc.

Używaj liczb

Oczywiście tylko takich, które mają jakieś uzasadnienie. Liczby świetnie przykuwają uwagę. Zamiast pisać: Działamy całą dobę lepiej jest użyć tekstu: Jesteśmy dostępni 24/7. Różnego rodzaju liczbami możesz też podkreślać unikalność oferty, np.: Poleca nas 80% klientów. Pamiętaj jednak, że taka deklaracja musi być potwierdzona na stronie docelowej.

Pomyśl też o dodaniu do reklamy jakiejś ceny. Jeśli sprzedajesz zegarki, to napisz: Ekskluzywne zegarki od 199 zł. To nie tylko przykuwa uwagę, ale też sprawia, że w reklamę klikną osoby, które mają tyle pieniędzy.

Personalizuj przekaz

Ludzie chcą klikać w reklamy, które są skierowane bezpośrednio do nich, a przynajmniej takie sprawiają wrażenie. Dlatego unikaj pisania bezosobowo i mowy zależnej. Zamiast: Najlepsze rozwiązania w branży napisz: Mamy najlepsze rozwiązania dla Ciebie/Twojej firmy.

Pamiętaj też o ważnej zasadzie. Reklamy Adwords funkcjonują obok organicznych wyników wyszukiwania. Tym, co skłoni użytkownika do kliknięcia w link sponsorowany jest wyłącznie korzyść, jaką może z tego tytułu osiągnąć. Postaraj się więc stworzyć reklamę, która odpowiada na jakieś pytanie zadane wyszukiwarce przez Twojego klienta.

 

 

 


Autor wpisu:
Michał Wynarski Soluma Content.

Cenisz sobie naszą wiedzę?

Wykorzystaj ją dla dobra Twojej firmy! Sprawdź ofertę copywritingu/content marketingu i zamów potrzebne Ci usługi lub skorzystaj z darmowej konsultacji z ekspertem.

Darmowa konsultacjaSprawdź cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry