Blogowanie to obecnie bardzo popularna forma promocji w sieci. Firmy zrozumiały, że muszą sumiennie pracować na mocną pozycję w branży i przekonywać klientów do swoich usług merytorycznym przekazem. Jednak samo uruchomienie bloga i opublikowanie na nim kilku czy kilkunastu artykułów to zdecydowanie za mało. Kluczem do sukcesu jest regularność. Jeśli jej zabraknie, blog firmowy po prostu umrze. Jak do tego nie dopuścić? Poznaj 5 sprawdzonych i działających rad.
Mierz siły na zamiary – na początku z pewnością będzie Ci towarzyszyć duży entuzjazm związany z prowadzeniem bloga firmowego. Możesz „produkować” sporo artykułów i dopieszczać je w każdym szczególe, ale pamiętaj, że z czasem przyjdzie zniechęcenie, brak czasu, zwykłe lenistwo. Jeśli przyzwyczaisz czytelników do sporej częstotliwości publikacji, a później nowe artykuły nie będą się pojawiać tygodniami, to blog zacznie powoli umierać. Lepiej jest więc przyjąć bardziej ostrożną wersję i publikować np. 1-2 wpisy w tygodniu – to nie powinno zbytnio Cię obciążać, a zagwarantuje regularność.
Nie bój się tematów newsowych – kanon prowadzenia bloga zakłada, że należy publikować na nim przede wszystkim tzw. evergreeny, czyli artykuły na uniwersalne, ponadczasowe tematy, jak np. „Pielęgnacja noworodka krok po kroku.” Wiadomo, że użytkownicy Internetu będą szukać takich porad dziś, jutro i za 10 lat. Jest jednak mały problem. Z czasem zacznie Ci brakować pomysłów na takie artykuły. Dlatego sensownie jest tworzyć wpisy o charakterze newsowym, które za jakiś czas pewnie będą nieaktualne, ale przynajmniej zwiększą atrakcyjność bloga i nie dopuszczą do zbyt długiego przestoju w publikowaniu nowych treści. Taki news możesz opisać z perspektywy eksperta i po prostu przygotować swój komentarz do niego.
Ustal plan publikacji – jest to bardzo ważne w sytuacji, gdy nie tylko Ty masz tworzyć wpisy na blog, ale też np. Twoi pracownicy. Warto więc przedstawić im wytyczne, które obejmą nie tylko oczekiwania wobec warstwy merytorycznej wpisów, ale także częstotliwości ich publikacji. Przyjmij np., że nowy wpis ma się pojawiać zawsze w poniedziałek – wtedy nie będzie niedomówień. Plan motywuje do działania i systematyczności.
Zachęcaj do komentowania – komentarze to bardzo ważny element bloga, także firmowego – pisaliśmy o tym TUTAJ. Jeśli zabraknie komentujących, to będziesz mieć wrażenie, że piszesz do ściany, a to na pewno nie jest motywujące. Dlatego każdy wpis kończ zachętą do zostawienia komentarza i – to bardzo ważne – odpowiadaj na pytania czytelników!
Promuj blog w sieci – oczywiście z czasem blog sam się wypromuje, ale na początku warto mu trochę pomóc. Przede wszystkim wykorzystaj siłę mediów społecznościowych i zostawiaj linki do wpisów na profilach firmy na Facebooku czy Google+. Unikaj natomiast spamowania, czyli linkowania do swojego bloga w komentarzach pod wpisami innych blogerów. Możesz także uruchomić newsletter i informować czytelników oraz klientów o nowych artykułach.
Blogowanie tylko z pozoru jest proste. W rzeczywistości blog może być dla firmy wizerunkową kulą u nogi, jeśli jest źle prowadzony, wypełniony słabą treścią i sprawia wrażenie martwego.
Chcesz mieć blog firmowy, ale wiesz, że zabraknie Ci czasu na jego rzetelne prowadzenie? Chętnie pomożemy. Sprawdź naszą ofertę tworzenia artykułów na blog.
Wykorzystaj ją dla dobra Twojej firmy! Sprawdź ofertę copywritingu/content marketingu i zamów potrzebne Ci usługi lub skorzystaj z darmowej konsultacji z ekspertem.