Data wpisu: 24.02.2018

Jak pisać SKUTECZNE opisy produktów w 2018 roku?

Copywriting nie jest dziedziną, w której wszystko zostało już powiedziane. W tej branży bez przerwy następują zmiany, których kierunek w dużej mierze wyznacza Google. Szczególnie powinni się na nich skupić właściciele sklepów internetowych. Rok 2018 to dobry moment, aby zmienić podejście do tworzenia opisów produktów. Jak teraz je pisać, by były naprawdę skuteczne? Dowiesz się z tego poradnika.

Dłużej, coraz dłużej

Podstawową zmianą, o której warto wiedzieć, jest preferowanie przez wyszukiwarkę znacznie dłuższych opisów. Masz w sklepie produkty, obok których widnieje dwuzdaniowa treść? Zapomnij o skutecznej walce o klienta. Google chętniej wskaże użytkownikom drogę do sklepów, które dbają o tworzenie rozbudowanych opisów.

Jaka długość je wskazana? Minimum to 1500 znaków ze spacjami, jednak trend idzie w kierunku wydłużenia opisu nawet do 2000 i więcej znaków ze spacjami. Jeśli sądzisz, że to niemożliwe, aby stworzyć taki tekst dotyczący np. kostki mydła, to jesteś w błędzie. Wyjaśniamy to w kolejnym akapicie.

Zastosowanie produktu

Bardzo ważnym elementem opisu jest wskazanie klientom potencjalnych zastosowań danego produktu. No jasne, każdy wie, że mydło służy do mycia. Co tu jeszcze można napisać? Uwierz, że sporo. Mydła różnią się przecież składem, dlatego niektóre z nich są polecane dla alergików, inne dla dzieci, jeszcze inne dla osób chorujących na łuszczycę czy skórę atopową. Ważne jest, aby znaleźć te szczególne cechy produktu, przedstawić je w formie korzyści oraz dodatkowo uraczyć klienta opcjami zastosowania.

W ten sposób można tworzyć mini artykuły poradnikowe. W tym kierunku idą właśnie skuteczne opisy. To nie mogą być tylko zdawkowe informacje o kolorze, cenie i wymiarach. Klient chce być przekonany do zakupu już na etapie zapoznawania się z treścią. Wyszukiwarka natomiast chce znaleźć w takim opisie odpowiedzi na pytania, jakie zadają jej użytkownicy.

Zostańmy przy tym mydle. Jeśli użytkownik wpisze w wyszukiwarkę frazę: „jakie mydło dla skóry atopowej”, to Google z większym prawdopodobieństwem odeśle go do Twojego sklepu, jeśli znajdzie w jego zasobach fajny, długi opis o charakterze poradnikowym.

Dłuższy opis meta

Już od końcówki 2017 roku Google daje możliwość tworzenia znacznie dłuższych opisów meta, czyli wyświetlanych w wynikach wyszukiwania pod linkiem prowadzącym do strony. Warto z tego skorzystać. Ciekawy, intrygujący opis meta może przekonać użytkownika do przejścia na stronę sklepu. Obecnie do dyspozycji mamy ponad 300 znaków, dlatego zabierz się za uzupełnienie już istniejących meta description w swoim sklepie.

Czytelny podział opisu

Dobry opis produktu w sklepie internetowym powinien zostać podzielony na sekcje. Idealnie będzie zastosować krótszy opis wprowadzający (tak 2-3 zdania) i opis właściwy. Ten drugi, z uwagi na konieczność jego rozbudowania, powinien natomiast mieć śródtytuły i odpowiednie formatowanie. Przydadzą się wypunktowania, pogrubienia, wtrącenia w stylu: „Radzimy” czy „Świetny pomysł!”.

Tak właśnie powinien wyglądać skuteczny opis produktu w 2018 roku. Opisy trzeba tworzyć z myślą przede wszystkim o klientach. Unikamy więc nachalnego SEO i wciskania w każdy zakamarek przycisków CTA. Tak, jest z tym trochę roboty. Jednak chodzi przecież o zwiększenie sprzedaży. Innej drogi po prostu nie ma.

Nie masz czasu na samodzielne pisanie opisów produktów do sklepu internetowego? Skorzystaj z naszej oferty. Gwarancja bardzo wysokiej jakości i krótkie terminy! 


Autor wpisu:
Michał Wynarski Soluma Content.

Cenisz sobie naszą wiedzę?

Wykorzystaj ją dla dobra Twojej firmy! Sprawdź ofertę copywritingu/content marketingu i zamów potrzebne Ci usługi lub skorzystaj z darmowej konsultacji z ekspertem.

Darmowa konsultacjaSprawdź cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry