Data wpisu: 02.04.2016

Jak pozyskać wartościowe linki do strony? Dzięki wartościowym tekstom

Jest takie powiedzenie: Content is King. Większość z Was pewnie je zna, ale być może nie wiedzie, że istnieje też rozwinięcie tej myśli: but Linking is Queen. Oba elementy w przestrzeni Internetu idealnie ze sobą współgrają i – co oficjalnie przyznaje Google – mają absolutnie kluczowy wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Jeśli więc zastanawiasz się, jak pozyskać wartościowe linki do strony, to skup się na contencie – linki przyjdą „same”.

Link dobry, a link bardzo zły

Linkowanie do strony (głównie zewnętrzne) przez wiele lat było podstawowym zabiegiem stosowanym przez agencje i freelancerów zajmujących się szeroko rozumianym SEO. Niestety, owo linkowanie bardzo rzadko, by nie napisać nigdy, nie następowało ze źródeł naturalnych i wartościowych.

Najpierw więc dodawało się stronę do katalogów (przeróżnych – najczęściej szemranych), które stawały się pierwszym źródłem linków. Następnie zaczynało się to, co tygrysy Black Hat SEO lubią najbardziej, czyli budowanie piramid linków.

Piramida kojarzy nam się niezbyt korzystnie (przez aferę Amber Gold) i bardzo słusznie. Tworzenie takich sztucznych struktur linków prowadzących do strony internetowej było działaniem mocno naciąganym i zwykłym oszukiwaniem wyszukiwarki. Nagle bowiem okazywało się, że do strony z fatalną treścią prowadzą tysiące linków z różnych dziwnych miejsc. Wyszukiwarka uznawała więc tę stronę za wartościową i windowała ją w wynikach wyszukiwania. Proste, ale do czasu.

Linkowanie po zmianach w Google

Dziś wyszukiwarka jest znacznie bardziej precyzyjna i bezsensowne linkowanie prawie całkowicie straciło na znaczeniu. Linki nadal są niezwykle ważne, ale tylko WARTOŚCIOWE. Czyli jakie? Takie, które zostały umieszczone na stronach naturalnych i mocnych, czyli: blogach, portalach, forach internetowych. W dodatku sam link musi być także rozsądnie uzasadniony merytorycznie, to znaczy jego umieszczenie ma mieć podstawy w kontekście treści.

Aby dziś pozyskać wartościowe linki do strony trzeba na nie po prostu zapracować. Podzielić się wiedzą, umiejętnościami, napisać np. wartościowy artykuł, który ktoś chętnie umieści na swoim portalu tematycznym. Można też oczywiście takie linki kupić, czyli zapłacić za publikację jakiegoś tekstu na wartościowej stronie. Można wreszcie zadbać o linkowanie we własnym zakresie. Jak?

Najlepszy sposób na to, aby pozyskać wartościowe linki

Stwórz własne źródło linków, a najlepiej kilka takich źródeł. Podstawowy sposób to prowadzenie bloga firmowego na osobnej domenie. Publikując tam wartościowe treści masz możliwość regularnego dodawania linków do firmowej strony, ale pamiętaj, aby robić to w sposób możliwie naturalny i nienachalny. Użytkownicy nie lubią ściemy.

Kolejny pomysł to regularne publikowanie treści na portalach tematycznych. Nie myl ich z katalogami i tzw. platformami contentowymi. Portal tematyczny, inaczej wortal, to strona gromadząca treści na dany temat lub wiele tematów, ale zarządzana w taki sposób, aby na pierwszym miejscu zawsze była wartościowa, merytoryczna treść, z której mogą korzystać czytelnicy. Większość portali umożliwia publikację tekstu sponsorowanego, ale musi on być przede wszystkim atrakcyjny dla użytkownika – lepiej więc pasuje tutaj mówienie o reklamie natywnej.

Poza tym możesz wymieniać się linkami z zaprzyjaźnionymi firmami z branży, a nawet nawiązać stałą współpracę z popularnym blogerem – za odpowiednią opłatą umieści on na swoim blogu np. recenzję Twojego produktu i doda w niej link do strony. Jeśli blog ma wielu czytelników, to taki link będzie miał dużą wartość dla wyszukiwarki.

Wszystko zatem obraca się wokół wysokiej jakości contentu. Bez niego nie da się pozyskiwać wartościowych linków ze źródeł zewnętrznych. Zapamiętaj więc to równanie:

 

Content + linking = recepta na dobrą pozycję strony w Google

 

 


Autor wpisu:
Michał Wynarski Soluma Content.

Cenisz sobie naszą wiedzę?

Wykorzystaj ją dla dobra Twojej firmy! Sprawdź ofertę copywritingu/content marketingu i zamów potrzebne Ci usługi lub skorzystaj z darmowej konsultacji z ekspertem.

Darmowa konsultacjaSprawdź cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry