Blog firmowy to jedno z najprostszych narzędzi do zmniejszenia dystansu między marką a jej klientami. Firma prowadząca własny blog ma szansę pokazać swoją ludzką twarz, opowiedzieć o sobie z wykorzystaniem nieco luźniejszej narracji, a przez to zwiększyć zainteresowanie swoimi produktami czy usługami.
Blog to także jeden z kluczy do poprawienia wyników wyszukiwania organicznego. Jak prowadzić blog firmowy, by naprawdę wykorzystać jego potencjał? Poznaj 5 najważniejszych zasad.
Właściwy dobór tematów jest podstawą poczytności bloga. Dlatego nie ulegaj pokusie pisania o technicznych aspektach Twoich produktów językiem marketingowca. To nikogo nie zainteresuje. Tematy muszą być ciekawe, czasami mogą wykraczać poza działalność firmy, ale nie powinny zbytnio odbiegać od kręgu branżowego.
Uwierz, że można stworzyć interesujący artykuł na dowolny temat. Jeśli prowadzisz firmę hydrauliczną, to napisz krótki poradnik podłączania grzejnika czy bojlera. Takich porad szukają Twoi klienci!
Jeszcze raz podkreślam: blog nie służy do reklamowania usług firmy, ale zwiększania jej rozpoznawalności i budowania jej profesjonalnego wizerunku. Dlatego zapomnij o pisaniu tekstów napuszonych marketingowym bełkotem. Pisz prosto, ale ciekawie i w taki sposób, aby ludzie chcieli to czytać.
Nie myśl o wyszukiwarce, ale o czytelnikach. Chwal się wiedzą, ale tylko taką, której jesteś w 100% pewny. Pamiętaj, że Twój blog będą odwiedzać też osoby z konkurencyjnych firm, które z chęcią wychwycą różne lapsusy i będą je wskazywać w komentarzach.
Blog to nie tylko skarbnica wiedzy, ale także platforma wymiany opinii. Dlatego ma on tak dużą wartość w kreowaniu wizerunku marki. Wielu klientów chętnie dopyta o różne kwestie poruszone w artykułach zostawiając swoje komentarze.
Twoją rolą jest zachęcanie do takiej dyskusji, moderowanie jej i – to najważniejsze – odpowiadanie na pytania czy sugestie. W ten sposób nawiązuje się dialog między firmą a klientami.
Nawet najlepszy blog szybko straci czytelników, jeśli nie będzie aktualizowany przez dłuższy czas. Dlatego od początku ustal, jakie są realne możliwości Twoich pracowników w dostarczaniu treści. Nie ulegaj początkowej fascynacji – lepiej systematycznie wrzucać 1 artykuł tygodniowo niż publikować codziennie, a po 2-3 miesiącach wcale.
Bardzo ważne jest, aby pracownicy lubili pisać artykuły na blog i mieli do tego choć podstawowe predyspozycje. Jeśli z góry wiesz, że załodze zabraknie na to czasu, a sam nie czujesz się na siłach, lepiej zatrudnij copywritera.
Na blogu firmowym najważniejsza jest treść pisana, ale to nie oznacza, że można bagatelizować wygląd strony. Blog nie musi być wyszukany graficznie – czytelnicy bardziej cenią proste formy wyrazu, użyteczność i przejrzystość. Musisz natomiast zadbać o atrakcyjny i estetyczny wygląd samych wpisów.
Uzupełniaj wpisy zdjęciami, schematami, szkicami, tabelkami, może infografikami. To znacznie zwiększy ich atrakcyjność w oczach czytelników, którzy docenią Twoją pracę i uważnie przeczytają tekst.
Prowadzenie bloga firmowego nie jest wcale takie proste. Przekonasz się o tym, gdy po ciężkim tygodniu naprawdę nie będziesz mieć siły na napisanie artykułu, wrzucenie zdjęcia czy odpowiedzenie na komentarze. Dlatego decyzję o uruchomieniu strony trzeba dobrze przemyśleć – źle prowadzony blog może bowiem przynieść firmie więcej strat niż pożytku.
Wykorzystaj ją dla dobra Twojej firmy! Sprawdź ofertę copywritingu/content marketingu i zamów potrzebne Ci usługi lub skorzystaj z darmowej konsultacji z ekspertem.