Data wpisu: 11.06.2016

Jak szukają nas klienci, czyli analizujemy naszą kampanię Google AdWords

Czy reklamujemy się w wyszukiwarce? Pewnie! Google AdWords, czegokolwiek by nie powiedzieć o monopoliście, jest naprawdę fajnym programem, który przynosi realne korzyści – kliknięcia. Z kliknięć rodzą się kontakty, z kontaktów kontrakty, a z kontraktów pieniądze. Na podstawie wyników AdWords z ostatnich miesięcy postanowiliśmy sprawdzić, jak szukają nas klienci, co będzie bardzo ciekawym punktem wyjścia do przekonania się, że content marketing wciąż ma przed sobą przyszłość.

Klienci wciąż skupiają się na SEO

SEO to magiczne hasło, które wryło się w umysły klientów tak głęboko, że trudno będzie je kiedykolwiek wyplenić. Pokazują to statystyki wyszukiwania Solumy Content w Google. Zdecydowanie najczęściej nasi potencjalni klienci trafiają na stronę naszej agencji przez hasło „SEO”. Ma ono aż ponad 30% udział w całej skali odesłań do witryny.

Jak to tłumaczyć? Konkluzja jest prosta. Często otrzymujemy zapytania w stylu: „Proszę o wycenę działań SEO dla mojej strony/sklepu”. Klienci wierzą, że to będzie proste, szybkie i oczywiście tanie. Niestety, żadne z tych słów nie pasuje do tego, co możemy zaproponować. Content marketing nie działa szybko, nie jest strategią prostą, a rozpisana na wiele miesięcy kampania nie będzie też tania.

Część klientów chce kompleksowej obsługi

Co ciekawe gros klientów trafia też do nas po wpisaniu w wyszukiwarkę hasła „agencje reklamowe”. To akurat nas cieszy, ponieważ pokazuje, że sporo firm chce stawiać na działania kompleksowe (a takie, w ramach Grupy Soluma, także możemy zaproponować).

Trzecia pozycja dla hasła „copy writing”. Mniejsza o to, że zapis jest błędny, ale to także pokazuje rosnącą świadomość klientów, którzy zaczynają rozumieć, jak ważna dla budowania marki i jej rozpoznawalności jest świetna treść. Choć trzeba przyznać, że większość pytających nie zdaje sobie sprawy, czym jest klasyczny copywriting (to hasło ma u nas 5 pozycję).

Co z typowym marketingiem treści?

Wreszcie miejsce numer 6. „Blog firmowy”. Super, że klienci korzystają z tego właśnie hasła, bo to znów pokazuje rosnącą popularność strategii mówienia o produkcie czy usłudze z punktu widzenia potrzeb odbiorcy. Zdradzimy, że klienci trafiający do nas przez wspomniane hasło najczęściej decydują się na nasze usługi (dobra oferta + duże doświadczenie robią swoje).

Co wynika z tych statystyk? Kilka wniosków:

  • Wielu naszych potencjalnych klientów wciąż nie do końca wie, czym jest content marketing

  • Klienci znają pojęcie copywritingu i używają go zamiennie dla np. web writingu czy szerzej content marketingu (utożsamiają te pojęcia ze sobą)

  • Klienci chcą prowadzić blogi firmowe, bo słyszeli, że są one skuteczne w docieraniu do odbiorców z przekazem marketingowym – w większości nie rozumieją, że blog nie służy do reklamowania usług czy produktów

  • Klienci myślący o promowaniu firmy są zagubieni, dlatego szukają kompleksowej pomocy ze strony specjalistów

Czy te wnioski nas dziwią? Ani trochę. Dochodzimy do nich codziennie odpowiadając na pytania i przygotowując oferty, a później tłumacząc, dlaczego chcemy zrobić coś tak, a nie inaczej.

Mimo wszystko takie zachowania klientów nas cieszą, bo mamy przynajmniej pewność, że content marketing w żadnym razie nie jest strategią wyczerpaną – w skali małych i średnich firm (naszych grup docelowych) marketing treści tak naprawdę dopiero zaczyna mościć się na rynku.

 


Autor wpisu:
Michał Wynarski Soluma Content.

Cenisz sobie naszą wiedzę?

Wykorzystaj ją dla dobra Twojej firmy! Sprawdź ofertę copywritingu/content marketingu i zamów potrzebne Ci usługi lub skorzystaj z darmowej konsultacji z ekspertem.

Darmowa konsultacjaSprawdź cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry