Tworząc treści do Internetu trzeba pamiętać nie tylko o potrzebach czytelników. Wszystko co publikujesz np. na swoim blogu firmowym jest analizowane przez roboty wyszukiwarki, które w mgnieniu oka oceniają przydatność artykułu dla użytkowników. Co biorą pod uwagę? Przede wszystkim zawartość merytoryczną oraz to, czy tekst odpowiada na zadanie pytanie. Skąd roboty to wiedzą? „Czytają” fragmenty artykułu, wśród których najważniejsze są tytuł i nagłówki H1-H6. Musisz nauczyć się je prawidłowo stosować. W tym poradniku znajdziesz kilka przydatnych informacji.
Nagłówki mają duże znaczenie nie tylko dla robotów, ale także dla czytelników. Dzięki nim tekst jest bardziej przejrzysty. Nagłówek wprowadza do kolejnego akapitu i pełni rolę informacyjną. To co się w nim znajduje, powinno mieć odzwierciedlenie w treści akapitu. Jest to bardzo ważne w kontekście zachowań współczesnych użytkowników Internetu. Przestaliśmy czytać teksty – teraz je skanujemy wyłapując elementy, które mogą nas zainteresować.
Nagłówki są również bardzo ważne z punktu widzenia SEO. To na nie w pierwszej kolejności zwracają uwagę roboty wyszukiwarki, analizując ich treść. Dlatego pisząc artykuł odpowiadający na jakieś popularne zapytanie, czyli budowany wokół frazy kluczowej, należy tę samą frazę (lub jej odmianę) umieścić w przynajmniej jednym nagłówku oraz odpowiednio go oznaczyć używają atrybutu H1 lub H2.
Ważne
Atrybut H1 z reguły powinien być zarezerwowany dla tytułu artykułu. W nagłówkach należy stosować atrybuty od H2 do H6.
Co z pozostałymi nagłówkami? Te mogą być bardziej przyjazne czytelnikom i nie muszą już zawierać frazy kluczowej. Powinny być natomiast na tyle atrakcyjne, aby po ich przeczytaniu użytkownik nabrał ochoty na zapoznanie się z całością artykułu.
Dobrze zoptymalizowane nagłówki H1-H6 dają potężnego kopa Twoim artykułom, które mogą dzięki temu stanowić silne zaplecze SEO dla całej strony internetowej czy bloga. Czym jednak jest wspomniana optymalizacja? Oto kilka ważnych zasad:
Staraj się zachować gradację nagłówków, czyli w miarę możliwości ustawiaj je w szeregu od H1 do H6,
Nigdy nie powtarzaj nagłówka H1,
Nie nadużywaj nagłówków zawierających frazę kluczową (wyszukiwarka może uznać taki artykuł za typowo zapleczowy, czyli niskiej jakości),
Nadawaj atrybut nagłówkom w edytorze tekstu, aby nie zapomnieć tego zrobić w wersji HTML artykułu.
Bardzo ważne jest również to, aby nie przesadzać ze stosowaniem słów kluczowych w nagłówkach. W przeciwnym razie będą one wyglądać nienaturalnie, przez co czytelnicy będą uznawać wpis za bezwartościowy. Stosuj odmiany słów kluczowych, pozycjonuj artykułu na długi ogon. To najlepszy sposób na to, aby wycisnąć z nagłówków maksimum potencjału.
Wolisz powierzyć pisanie artykułów na blog czy portal profesjonalistom? Jesteśmy do dyspozycji. Sprawdź cennik pisania artykułów.
Wykorzystaj ją dla dobra Twojej firmy! Sprawdź ofertę copywritingu/content marketingu i zamów potrzebne Ci usługi lub skorzystaj z darmowej konsultacji z ekspertem.