Data wpisu: 19.02.2016

Jaka treść zaniża wartość Twojej strony www? 5 największych błędów w tworzeniu contentu

Jeśli jeszcze tego nie wiesz, przypomnimy – nie ma dobrej strony www bez wartościowego contentu. Mylisz się jednak sądząc, że wystarczy „nastukać” tysiące znaków i wrzucić je na stronę, aby natychmiast zyskać przychylność Google i obserwować kolejkę klientów ustawiających się po Twoje produkty czy usługi.

Treść jest najważniejsza, ale wyłącznie taka, która ma wartość i dla wyszukiwarki i dla użytkowników. Podpowiadamy, jakich 5 błędów musisz koniecznie unikać tworząc content na swoją stronę www.

 

  1. Kradzież – nawet jeśli nie zdajesz sobie z niej sprawy. Publikując treści jawnie skopiowane z innych stron momentalnie zapracujesz na drastyczny spadek strony w wynikach wyszukiwania, a w przyszłości także narażasz się na poważne konsekwencje w postaci nałożenia na witrynę filtra od Google. Nigdy nie kopiuj contentu, nawet jeśli prowadzisz sklep online i chcesz tylko przepisać opisy producentów. To fatalny pomysł!

  2. Złe formatowanie – spróbuj przeczytać jeden rozdział książki na ekranie komputera. Ciężkie zadanie, prawda? Nawet jeśli to pasjonująca lektura, to szybko zaczną Cię boleć oczy i głowa. Nie skazuj na to swoich potencjalnych klientów. Pamiętaj o odpowiednim formatowaniu tekstu, stosowaniu podpunktów, pogrubień, bloków cytatów i dużej liczby nagłówków. Content publikowany na stronie www musi być zwięzły, merytoryczny i niezbyt obszerny. Masz wyczerpać temat, ale używając prostych słów i krótkich zdań. Uwierz – nikomu nie będzie się chciało przeczytać elaboratu na temat fascynujących właściwości Twoich produktów. Tym bardziej za pośrednictwem ekranu smartfona czy tabletu.

  3. Zbyt mała lub zbyt duża obszerność tekstu – tu nawiązujemy do poprzedniego punktu. Pamiętaj, że optymalna długość tekstu, jaką jest w stanie zaakceptować szeregowy internauta, nie przekracza 2-2,5 tysiąca znaków ze spacjami. Wyjątek stanowią wpisy na blogach i artykuły eksperckie. Jednak tworząc content typowo na potrzeby sprzedażowe czy promocyjne staraj się nie przekraczać tej długości. Zwięzły, mocny komunikat działa lepiej niż nawet niezłe opowiadanie.

  4. Błędy – to mit, że Google nie zwraca na nie uwagi. Teksty pełne błędów ortograficznych, interpunkcyjnych, stylistycznych i merytorycznych zostaną szybko wychwycone przez roboty wyszukiwarki i taka strona nie będzie polecana użytkownikom. Zawsze więc poddawaj swoje teksty korekcie i bądź dokładny – zwracaj uwagę na literówki czy ordynarne „byki”.

  5. Niska jakość – Google jej nie toleruje, podobnie jak Twoi potencjalni klienci. Nie myśl więc nawet o ułatwieniu sobie zadania i nie korzystaj z mieszarek synonimów. Nie skupiaj się też na słowach kluczowych, bo w efekcie tekst będzie wyglądał nienaturalnie, a to pogarsza pozycję strony w wyszukiwarce. W dodatku stosowanie jawnych, niezbyt estetycznych zabiegów SEO podważa profesjonalizm firmy i kładzie się cieniem na Twoim biznesie.

 

Dobra, wartościowa treść umieszczona na stronie www jest inwestycją z gwarantowaną stopą zwrotu. Będzie pracować na popularność witryny przez lata i budować profesjonalny wizerunek Twojej firmy. Jeśli nie potrafisz zastosować powyższych rad w praktyce lub po prostu nie masz na to czasu, lepiej od razu skorzystaj z pomocy fachowców. To się naprawdę opłaci.

 

 

.

 


Autor wpisu:
Michał Wynarski Soluma Content.

Cenisz sobie naszą wiedzę?

Wykorzystaj ją dla dobra Twojej firmy! Sprawdź ofertę copywritingu/content marketingu i zamów potrzebne Ci usługi lub skorzystaj z darmowej konsultacji z ekspertem.

Darmowa konsultacjaSprawdź cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry