Data wpisu: 26.07.2015

Jeszcze go nie masz? Szybko napraw ten błąd! 5 dowodów na to, że trzeba prowadzić blog firmowy

Schemat wygląda niemal zawsze tak samo. Dzwoni/pisze Klient i prosi o pomoc przy zaplanowaniu działań content marketingowych w sieci. Proponujemy przede wszystkim zmianę tekstów na stronie www (lub w ogóle ich tam umieszczenie), standardowo interakcyjne i oryginalne opisy produktów (jeśli mamy do czynienia ze sklepem), a także działania zewnętrzne. No i się zaczyna... Blog firmowy? Po co? Przecież to niepotrzebne. Ja chcę mieć poważnych klientów, a nie dzieci. Portal tematyczny? Prowadzę sklep z częściami samochodowymi, nie chcę konkurować z Auto Światem. Tak to często wygląda. Na szczęście coraz więcej osób zaczyna rozumieć ideę działań content marketingowych i ufa, że potrafimy ją wprowadzić w życie. Dla tych, którzy jeszcze nie rozumieją i nie ufają przygotowaliśmy cykl krótkich poradników. Zaczniemy od przekonania Was, dlaczego musicie mieć własny blog firmowy.

Zainteresowany branżą = prawie klient

Bardzo dużym atutem reklamy internetowej jest możliwość bardzo dokładnego sprecyzowania jej odbiorców i celów. Blog firmowy świetnie się do tego nadaje. Dzięki niemu kierujemy przekaz do osób faktycznie zainteresowanych naszą branżą czy produktem. Widzimy to po czasie, jaki spędzają na lekturze danego artykułu.

Blog firmowy „werbuje” osoby, które z dużo większym prawdopodobieństwem będą chciały wydać pieniądze na Twój produkt lub usługę. Musisz je tylko do tego przekonać interesującą i merytoryczną treścią.

Ekspert. Kupię u niego

Blog firmowy znacznie niweluje różnicę, jaką czujemy robiąc zakupy w sieci i w sklepie stacjonarnym. Część osób świadomie wybiera tylko ten drugi, bo ma możliwość porozmawiania ze sprzedawcą i poznania jego opinii, najczęściej fachowej (tak nam się przynajmniej wydaje). W Internecie jest z tym oczywiście problem. Chyba, że masz blog.

Budując blog firmowy stajesz się właśnie takim doradcą swoich klientów. Przekazujesz na nim wiedzę na temat różnych aspektów swojej branży, tłumaczysz zasady wyboru, doradzasz. W ten sposób pokazujesz, że jesteś fachowcem i można Twojej opinii zaufać. Stąd już tylko krok do zrobienia zakupów.

Blog buduje markę. Marka nie zbuduje się sama

Choć blog może się nam kojarzyć z czymś lekkim, hobbystycznym, mało prestiżowym, to w praktyce jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi budowania rozpoznawalności marki. Pod jednym warunkiem: jego regularnego uzupełniania wysokiej jakości treścią. W ten sposób znacznie zwiększamy liczbę czytelników, docieramy do osób szukających naszych rozwiązań przez wyszukiwarkę i przyzwyczajamy ich, że zawsze mogą liczyć na dobry tekst rozwiązujący ich konkretny problem.

Firmom, którym zależy na bardzo poważnych kontrahentach zawsze prezentujemy badania, z których wynika, że blogi konkurencji regularnie przegląda ponad 60% managerów średniego i wyższego szczebla.


 

Sam wywołuj dyskusję o swoich produktach/usługach 

Ponad 90% z nas ufa opiniom znalezionym w Internecie. To dość absurdalne, ale warto to również wykorzystać w swojej strategii marketingowej. Blog firmowy staje się doskonałym narzędziem do generowania opinii, a przede wszystkim wywoływania dyskusji o naszych produktach i usługach.

Jeśli zadbamy o prawidłowy opis danego produktu i po jakimś czasie doczekamy się kilkunastu pozytywnych komentarzy na jego temat, znacznie zwiększamy szansę na to, że nasi potencjalni klienci w poszukiwaniu opinii w Google trafią właśnie na blog. Tu z czytelników zmienią się w kupujących.

Google kocha blogi

Nie ma już odwrotu – po zmianach wprowadzonych w algorytmie wyszukiwania Google, żadnej stronie nie uda się osiągnąć wysokiej pozycji w wyszukiwarce bez wartościowej, obszernej i angażującej czytelników treści. Dlatego uruchomienie bloga firmowego praktycznie gwarantuje stały napływ nowych klientów, odsyłanych do nas z wyników wyszukiwania organicznego. Jeśli dostaną to, czego szukają (rozwiązanie problemu, test produktu, cykl poradników), istnieje ogromna szansa, że ostatecznie przejdą na naszą stronę firmową.

Blog i strona www to podwójna szansa na przejęcie ruchu z wyszukiwarki. Jego posiadanie i prowadzenie jest jedną z najbardziej efektywnych metod promowania się w Internecie.

Macie swój blog firmowy? A może myślicie o jego uruchomieniu? Zamierzacie robić to własnymi siłami czy zlecić profesjonalnej agencji? Komentujcie! 

 

 

 

 


Autor wpisu:
Michał Wynarski Soluma Content.

Cenisz sobie naszą wiedzę?

Wykorzystaj ją dla dobra Twojej firmy! Sprawdź ofertę copywritingu/content marketingu i zamów potrzebne Ci usługi lub skorzystaj z darmowej konsultacji z ekspertem.

Darmowa konsultacjaSprawdź cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry