Data wpisu: 18.08.2015

Masz dobre teksty na stronie www? 4 podstawowe rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę

Dobre teksty na stronie www potrafią znacznie poprawić wizerunek firmy podczas wirtualnego kontaktu z klientem. Pamiętajmy, że odwiedzający witrynę przez pierwszych kilka minut nie będzie miał ochoty sięgać po telefon, a nawet pisać e-maila - póki co skupi się na czytaniu treści i weryfikowaniu, czy oferta firmy w jakimś stopniu spełnia jego oczekiwania. W praktyce więc wysokiej jakości teksty są jednym z kluczowych warunków nawiązania biznesowej relacji z potencjalnym klientem. Pytanie jednak, jak ocenić, czy nasza strona www została wypełniona contentem odpowiedniego formatu? Przygotowaliśmy dla Was 4 podstawowe zasady takiej weryfikacji. 

Double content - zgroza, ale wcale nie taka rzadka 

Największym grzechem przedsiębiorców, a w zasadzie agencji przygotowujących im strony internetowe, jest duplikowanie contentu, jego perfidna kradzież z innych witryn. Niestety, to się wciąż zdarza, co z punktu widzenia budowania zasięgu w wyszukiwarce i tworzenia silnej marki jest oczywistym sabotażem.

Dobre teksty na stronie www są i zawsze będą autorskie, zarezerwowane dla tej konkretnej firmy.

Jeśli kradniemy - bo tak to należy nazwać - treści ze stron konkurencji, narażamy się nie tylko na konsekwencje prawne (prawo autorskie to bardzo silny instrument). Takiego lenistwa wyjątkowo nienawidzi Google, które zepchnie stronę w odmęty wyszukiwarki, a w skrajnych przypadkach nawet nałoży na nią filtr. 

Dobre teksty na stronie www muszą podkreślać unikalny charakter oferty

Wiedzie, jak najłatwiej rozpoznać złe teksty umieszczane na stronach www? Jest na to prosty test. Zerknijcie na witryny swojej konkurencji, skopiujcie umieszczone tam treści, a następnie podstawcie w nich nazwę Waszej firmy. Czy struktura tekstu się rozsypie? Czy przestanie mieć on sens? Oczywiście, że nie. Wynika to z tego, że teksty powstały według szablonu, z użyciem utartych sloganów, nudnych zachwytów i całej masy stylistycznego bełkotu. 

Taki tekst może i prezentuje się efektownie, ale jest kompletnie pozbawiony wyrazu. Klienci naprawdę nie mają już ochoty po raz setny czytać, że jakaś firma jest "silna swoim doświadczeniem" lub "powstała z pasji i zaangażowania". To nic nie znaczy i w żaden sposób nie wyróżnia oferty. Klient wchodząc na stronę chce uzyskać szybką informację i odpowiedź na pytanie: dlaczego mam wybrać akurat tę firmę. Dobre teksty mają mu pomóc w pozbyciu się wszelkich wątpliwości. 

Teksty, które prowadzą do Twojego biznesu

Choć Google coraz mocniej podkreśla, że dobry content ma być przede wszystkim wartościowy dla użytkowników, a nie dla robotów, to jednak jednym z filarów SEO jest nadal pisanie takich tekstów, które poprzez swoją treść znacznie zwiększają zasięg strony w wyszukiwarce. Dlatego należy zadbać, aby znalazły się w nich choć podstawowe frazy i słowa bezpośrednio odsyłające użytkowników do naszego biznesu z organicznych wyników wyszukiwania. 

Ważne jest jednak, aby nie tworzyć zawartości zorientowanej wyłącznie na SEO, bo takie teksty są zwykle trudne do przełknięcia i w żaden sposób nie budują biznesowej wiarygodności. 

Angażująca treść - największy krok w stronę sprzedaży 

Zanim ostatecznie zatwierdzimy teksty, które znajdą się na naszej stronie www, przeczytajmy je raz jeszcze, ale z perspektywy potencjalnego klienta. Czy jesteśmy z nich zadowoleni? Czy wciągnęły nas na tyle, że mielibyśmy ochotę czytać je jeszcze kilka razy? Czy na pewno podkreślają one unikalne cechy naszego biznesu, gwarantują naszą rozpoznawalność? Jeśli nie, czas siąść do poprawek lub zlecić stworzenie contentu zawodowej agencji copywriterskiej. 

Internet otwiera przed biznesem ogromne możliwości promocyjne, ale jest też sporym wyzwaniem - nie zapominajmy, że klient ma nieograniczone pole do weryfikowania setek, tysięcy ofert podobnych do naszych. Co zatrzyma go akurat na tej konkretnej stronie? Trudno jednoznacznie wyrokować, jednak dobre teksty bez wątpienia stanowią element, który znacznie zwiększa potencjał sprzedażowy strony, jednocześnie pomagając w budowaniu świadomości marki, którą ta strona reprezentuje. 

 

 

 

 


Autor wpisu:
Michał Wynarski Soluma Content.

Cenisz sobie naszą wiedzę?

Wykorzystaj ją dla dobra Twojej firmy! Sprawdź ofertę copywritingu/content marketingu i zamów potrzebne Ci usługi lub skorzystaj z darmowej konsultacji z ekspertem.

Darmowa konsultacjaSprawdź cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry