Prowadzenie bloga firmowego jest dziś standardem, a mimo to wciąż wielu autorów popełnia błędy, przez które blog w rzeczywistości nie przynosi marce spodziewanych korzyści. Owszem, ktoś tam na niego wchodzi, czyta artykuły, ale brakuje konwersji, czyli realnego przełożenia odwiedzin na np. liczbę wypełnień formularza kontaktowego. Z biegiem czasu blog zaczyna też tracić czytelników. Najczęściej jest to efekt złego podejścia do blogowania, przez co staje się ono nieskuteczne.
Regularność jest niezwykle ważna, jednak czasami warto wziąć głęboki oddech i dać sobie trochę czasu na zastanowienie się, co właściwie warto napisać. Lepiej nie publikować wpisów przez 2-3 tygodnie, niż raczyć czytelników oczywistościami, banałami, przeredagowanymi tekstami zainspirowanymi blogami konkurencji. Przez to spada jakość wpisów, a czytelnicy są na to wyczuleni.
Czasy się zmieniły. Dziś nie wystarczy już tylko blogować, aby zagwarantować sobie wzrost liczby odwiedzin na stronie. To blogerzy muszą szukać czytelników, nie odwrotnie. Dlatego nie skupiaj się tylko na tworzeniu treści. Pomyśl też o strategii ich dystrybucji.
Koniecznie promuj najlepsze wpisy w mediach społecznościowych. Rozważ nawiązanie współpracy z influencerami, którzy umożliwią Ci opublikowanie gościnnego wpisu na swoich blogach czy np. udostępnią link do Twojej strony swoim czytelnikom.
Raz na jakiś czas stwórz świetny, dopieszczony artykuł, który opublikujesz na portalu tematycznym. Dystrybucja jest obecnie równie ważna, jak samo pisanie.
Nie może być tak, że po prostu zakładasz, co Twoi czytelnicy chcieliby przeczytać. Tutaj niezbędna jest pewność. Dlatego korzystaj z narzędzi, dzięki którym dokładnie poznasz preferencje czytelników i osób jeszcze niebędących czytelnika Twojego bloga firmowego. Możesz sięgnąć do Google Trends, możesz też wybrać bardziej zaawansowane narzędzia analityczne, jak Brand24.
Blogując trzeba być oportunistą.
Spamowanie w celu pozyskania ruchu na blog jest fatalnym pomysłem i nie ulegaj tej pokusie. Jeszcze kilka lat temu to miało sens, bo wystarczyło odwiedzić kilka blogów czy portali, zostawić niby merytoryczny komentarz i zalinkować swój blog. Dziś jednak jest to nieskuteczne.
Po pierwsze: wydawcy korzystają z coraz lepszych filtrów antyspamowych. Po drugie: sami czytelnicy nauczyli się odróżnią wartościowe komentarze od zwykłej, nachalnej reklamy. Spamowanie ma więc szkodliwy wpływ na wizerunek marki bloga.
Blogowanie nie jest wcale takie proste, jak mogłoby się wydawać. Trendy i techniki stale się zmieniają, dlatego łatwo można zostać z tyłu – odrobienie dystansu będzie natomiast o wiele trudniejsze. Decydując się na prowadzenie bloga firmowego miej na uwadze, że jest to zajęcie czasochłonne, wymagające inwestycji.
Nie masz czasu na prowadzenie bloga firmowego? Sprawdź naszą ofertę dla małych firm!
Wykorzystaj ją dla dobra Twojej firmy! Sprawdź ofertę copywritingu/content marketingu i zamów potrzebne Ci usługi lub skorzystaj z darmowej konsultacji z ekspertem.