Data wpisu: 12.11.2017

Opisy kategorii produktów – jak je pisać, aby osiągnąć podwójną korzyść?

Opisy kategorii produktów to jedne z najbardziej lekceważonych treści przez właścicieli sklepów internetowych. O ile rośnie świadomość konieczności posiadania unikalnych, atrakcyjnych i dobrze zoptymalizowanych opisów samych produktów, o tyle nadal wielu przedsiębiorców nie tworzy lub nie zleca tworzenia tekstów do kategorii. To duży błąd, który może hamować działania SEO i zmniejszać wiarygodność sklepu w oczach klientów. W tym poradniku pokażemy Ci, jak pisać dobre opisy kategorii produktów i na czym polega tytułowa podwójna korzyść.

Nie tylko dla wyszukiwarki...

Opisy kategorii produktów są traktowane po macoszemu głównie dlatego, że uważa się je za treści przeznaczone wyłącznie dla robotów wyszukiwarki. Stąd też ich tragiczna jakość. Opisy w wielu przypadkach są tworzone na zasadzie mieszania słów kluczowych i ich synonimów, nie mają żadnego sensu, stanowią czystej wody bełkot. Nie tędy droga.

Wina częściowo leży po stronie domorosłych „specjalistów” SEO, którzy idą na łatwiznę i zamiast rzetelnie optymalizować strony klientów, po prostu upychają słowa kluczowe gdzie popadnie. Kategorie produktów świetnie się do tego nadają, bo przecież zawsze można powiedzieć właścicielowi sklepu, że „tego i tak nikt nie czyta”. To jednak nie do końca prawda.

...ale też dla klienta

Dobrze napisany opis kategorii produktów może skutecznie zachęcić klienta do zapoznania się z ofertą sklepu. To dobre miejsce do tego, aby udowodnić odwiedzającym, że sklep ma pojęcie na temat tego, co sprzedaje. SEO-bełkot jest natomiast antyreklamą.

Opis kategorii produktu pełni podobną rolę, jak krótkie streszczenia książki, które zwykle znajdujemy na tylnej okładce. Jeśli nie znamy autora, to po przeczytaniu tych kilku zdań powinniśmy nabrać pewności, że chcemy przeczytać właśnie tę pozycję i wydać na nią pieniądze.

Napisanie atrakcyjnego i rzeczowego opisu kategorii produktów jest także bardzo ważne w sytuacji, gdy kategoria obfituje w mnóstwo przedmiotów. Klient chciałby się więc dowiedzieć, czy warto poświęcić czas na przeglądanie kategorii w poszukiwaniu konkretnej rzeczy. W opisie można to łatwo dookreślić, np. umieszczając w nim nazwy producentów.

Podstawowe zasady tworzenia atrakcyjnych opisów kategorii produktów

Tendencja jest taka, aby opisy kategorii produktów przypominały treści poradnikowe czy wpisy blogowe. Dobry opis, który będzie działać na korzyść sklepu w wyszukiwarce, ale też zwróci uwagę czytelników, powinien więc zawierać:

  • Tytuł

  • Wstęp

  • Rozwinięcie z nagłówkami

  • Podsumowanie z zaproszeniem do zapoznania się z kategorią produktów

Oczywiście należy pamiętać o optymalizacji opisu pod kątem SEO, a więc zgrabnym wpleceniu w treść słów kluczowych istotnych dla danej kategorii.

Do takiego tekstu warto także stworzyć atrakcyjny opis meta wyświetlany w wyszukiwarce, który będzie przyciągać uwagę klientów szukających inspiracji zakupowych w Google.

Podsumowując: opis kategorii produktów nie może być bezwartościowym tekstem zapchanym słowami kluczowymi. Choć nie jest on najważniejszy z punktu widzenia klienta (znacznie istotniejsze są opisy samych produktów), to i tak należy zadbać o jego jakość. Przyniesie to Twojemu sklepowi podwójną korzyść: dobry efekt SEO oraz wzmocnienie wiarygodnego wizerunku w oczach klientów.  


Autor wpisu:
Michał Wynarski Soluma Content.

Cenisz sobie naszą wiedzę?

Wykorzystaj ją dla dobra Twojej firmy! Sprawdź ofertę copywritingu/content marketingu i zamów potrzebne Ci usługi lub skorzystaj z darmowej konsultacji z ekspertem.

Darmowa konsultacjaSprawdź cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry