Data wpisu: 12.03.2017

Piszemy IDEALNY opis produktu w 5 krokach

Chyba każdy właściciel sklepu internetowego wie, jak ważne jest posiadanie unikalnych, atrakcyjnych opisów produktów. Pełnią one – obok zdjęć – kluczowe narzędzie zachęty i decydują o tym, czy klient wrzuci dany produkt do koszyka. Prawidłowe opisy wpływają także na pozycję e-sklepu w wyszukiwarce i pomagają budować rozpoznawalną, wiarygodną markę. Czasy, gdy sklep mógł dobrze funkcjonować dzięki lakonicznym, często kopiowanym z innych stron opisom, szczęśliwie (dla klientów) minęły. Tym razem podpowiem Ci, jak stworzyć IDEALNY opis produktu w 5 krokach.

Krok 1. - Rozpoznaj swoją grupę docelową

Jako e-sprzedawca musisz wiedzieć, kto właściwie kupuje w Twoim sklepie. Znając grupę docelową możesz wybierać odpowiedni asortyment, dobrze kierować reklamę i posługiwać się właściwym językiem komunikacji. Idealny opis produktu musi trafiać w oczekiwania książkowego odbiorcy Twojej oferty.

Znając grupę docelową możesz bez problemu ocenić, jakie potrzeby klientów spełniają Twoje produkty. Możesz się zastanowić, o co taki klient zapytałby w sklepie stacjonarnym, które cechy produktu są dla niego najważniejsze. Z punktu widzenia SEO istotne jest też to, w jaki sposób klient trafia do sklepu z poziomu wyszukiwarki – jakich słów kluczowych używa?

Pamiętaj

Idealny opis produktu musi być skoncentrowany na potrzebach grupy docelowej. Podkreślać te cechy, które przekładają się na korzyści dla persony (czyli klienta idealnego).

Krok 2. - Długość opisu

Ten aspekt jest często pomijany na zasadzie: „zobaczę, ile tego wyjdzie.” W efekcie część opisów to niemal opowiadania, a część krótkie komunikaty. Mamy miszmasz, który może podważyć profesjonalizm e-sklepu. Dlatego lepiej z góry załóż, jaka jest pożądana długość opisu produktu i staraj się jej trzymać.

Pamiętaj, że osoby kupujące w sieci robią to także po to, aby zaoszczędzić czas. Nie ma więc sensu tworzyć elaboratów z zachwytami na temat produktu. Idealny opis produktu powinien być zwięzły, ale na tyle rozbudowany, by zawrzeć w nim najważniejsze cechy danej rzeczy i płynące z tego tytułu korzyści dla klienta.

Rada

Optymalna długość standardowego opisu produktu to 1000-1500 znaków ze spacjami – taki opis będzie przyjazny wyszukiwarce i użytkownikom.

Krok 3. - Wypisz najważniejsze korzyści

Klienci kupią Twoje produkty, jeśli uwierzą, że mogą one w jakiś sposób wpłynąć na ich życie. Pomogą im stać się atrakcyjniejszymi, mądrzejszymi, pozwolą im zaoszczędzić pieniądze czy czas. Każda kluczowa cecha produktu powinna mieć swój odpowiednik w postaci korzyści, którą trzeba uwypuklić w opisie.

Za przykład niech posłuży myszka gamingowa. Twój idealny klient to gracz, najczęściej bardzo młody człowiek, który potrzebuje szybkiej myszki. Jednak samo zapewnienie, że jest szybka i ma super czuły sensor, niewiele znaczy. Co innego, jeśli napiszesz, że dzięki tej myszce gracz uzyska „najwyższy skill w CS; GO.” To przemawia do wyobraźni i wpłynie na zainteresowanie produktem.

Krok 4. - Jak najmniej zachwytów

Klient nie jest głupi i wyczuwa nieszczerość na kilometr, także robiąc zakupy w sieci. Dlatego staraj się unikaj niepotrzebnych zachwytów nad produktem, które nie mają żadnego potwierdzenia w faktach. Nie pisz, że produkt jest najlepszy, najwspanialszy, najtrwalszy etc. - to dla klienta nic nie znaczy. Postaw na konkret i zwięzłość. Im mniej przymiotników, tym naprawdę lepiej.

Rada

Po napisaniu opisu przeczytaj go i policz przymiotniki. Następnie usuń przynajmniej połowę z nich. Przekonasz się, że opis zyskał na jakości.

Krok 5. - Oryginalność

W tworzeniu opisów produktów trzeba się wykazać kreatywnością. Nie sugeruj się tym, że Twoja konkurencja ma sztampowe, ładne opisy podzielone na akapity i zawierające specyfikację techniczną. Być może Twoi klienci oczekują czegoś innego? Warto to przetestować.

Opis produktu może mieć charakter wpisu blogowego, opowiadania (storytelling świetnie sprawdza się w e-commerce), coraz częściej wykorzystuje się formy graficzne i wideo. Im bardziej wyróżnisz swoje opisy na tle konkurencji, tym większa szansa na zbudowanie rozpoznawalnej marki sklepu, a to już połowa sukcesu w branży e-commerce.

Rada

Staraj się, aby opis był bardzo przejrzysty. Stosuj nagłówki, akapity, wypunktowania, pogrubienia. Formatowanie jest naprawdę ważne.

Na koniec pamiętaj, że największym grzechem, jaki możesz popełnić, jest kopiowane opisów produktów ze stron konkurencji czy nawet producenta. W ten sposób niczego nie zyskasz, a możesz tylko stracić – Google nie lubi takich praktyk. Opisy muszą być unikalne – dotyczy to każdej, nawet najdrobniejszej rzeczy.  


Autor wpisu:
Michał Wynarski Soluma Content.

Cenisz sobie naszą wiedzę?

Wykorzystaj ją dla dobra Twojej firmy! Sprawdź ofertę copywritingu/content marketingu i zamów potrzebne Ci usługi lub skorzystaj z darmowej konsultacji z ekspertem.

Darmowa konsultacjaSprawdź cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry