Data wpisu: 04.02.2017

Prowadzenie bloga firmowego – poznaj najważniejsze zasady

Coraz więcej przedsiębiorców rozumie, że prowadzenie bloga firmowego jest bardzo skuteczną metodą zaprezentowania się klientom. Dzięki temu firma może udowodnić swój profesjonalizm, pochwalić się branżową wiedzą oraz – co po zmianach w Google ma niebagatelne znaczenie – ściągnąć na stronę cenny ruch z wyszukiwarki. Blogują setki firm, ale tylko nieliczne robią to dobrze. W dzisiejszym wpisie przybliżę Ci najważniejsze zasady.

Prowadzenie bloga firmowego wymaga konsekwencji

Odwiedzając blogi różny firm można odnieść wrażenie, że pomysł był, ale zabrakło motywacji. Wpisy datowane na kilka lat do tyłu na pewno nie zachęcają do tego, aby się z nimi zapoznać. Poza tym wielu klientów może odnieść wrażenie, że skoro firma ostatni wpis opublikowała np. rok wcześniej, to po prostu już nie istnieje.

Zasada

Chcesz prowadzić bloga firmowego? Potraktuj to nie jako ciekawostkę, ale element prowadzenia biznesu. To zmotywuje Cię do regularnego tworzenia i publikowania wpisów lub po prostu zatrudnienia copywritera.

Wokół oferty, a nie o ofercie

Największym grzechem, jaki może popełnić blogująca firma, jest wciskanie czytelnikom reklamy swoich produktów w zawoalowanej formie. Nie o to chodzi. Osoba odwiedzająca blog robi to po to, aby czegoś się dowiedzieć, a nie czytać treści reklamowe. Od prezentowania oferty są inne zakładki na stronie.

Zasada

Pisząc teksty na bloga wyobraź sobie, że rozmawiasz z klientem, który zadał Ci pytanie: „Znam Waszą ofertę. Teraz chcę poznać Was.”

Wartość merytoryczna

Chociaż wpisy na blog mogą (a nawet powinny) mieć znacznie luźniejszą formę niż np. artykuły eksperckie, to nadal muszą być merytoryczne. W końcu wielu klientów, zanim zapozna się z ofertą Twojej firmy, najpierw przeczyta jakiś wpis. Lektura da im obraz firmy, jej profesjonalizmu i wiedzy. Jest to element tzw. pierwszego wrażenia. Im będzie ono lepsze, tym większa szansa, że klient poprosi o ofertę.

Zasada

Pisz zrozumiałym językiem, ale podejmuj tematy, na których się znasz. Takie, które interesują Twoich klientów.

Atrakcyjne formatowanie

Do Internetu pisze się inaczej niż do np. gazety. Odpowiednie formatowanie tekstu jest często równie ważne jak sam tekst. Jeśli opublikujesz wpis bez nagłówków, pogrubień, akapitów – nikt go nie przeczyta. Zwracaj też koniecznie uwagę na poprawność językową. Błędy, szczególnie ortograficzne, bardzo rzucają się w oczy i zniechęcają do czytania.

Zasada

Zanim zaczniesz blogować, sprawdź jak robią to inni. Przed opublikowaniem tekstu poproś o jego sprawdzenie swoich współpracowników, ewentualnie wyślij go do korekty.

Kłania się SEO

Tekstów na blog nie należy pisać pod dyktat SEO, ale nie wolno też całkowicie bagatelizować podstawowych zasad pozycjonowania. Warto wcześniej wykonać analizę słów kluczowych, która da odpowiedź na pytanie, czego szukają osoby potencjalnie zainteresowane ofertą firmy. Te słowa powinny się później znaleźć w tekstach, co zrobi świetną robotę w wyszukiwarce.

Zasada

Pamiętaj, aby teksty były pisane naturalnym, atrakcyjnym językiem – nie mogą być zlepkiem słów kluczowych.

Poznałeś najważniejsze zasady prowadzenia bloga firmowego. Tak, trzeba w to niestety włożyć sporo pracy. W przeciwnym razie blog będzie nieciekawy, rzadko aktualizowany, a w końcu nikomu nie będzie się już chciało tworzyć wpisów, co źle wpłynie na wizerunek firmy.

 


Autor wpisu:
Michał Wynarski Soluma Content.

Cenisz sobie naszą wiedzę?

Wykorzystaj ją dla dobra Twojej firmy! Sprawdź ofertę copywritingu/content marketingu i zamów potrzebne Ci usługi lub skorzystaj z darmowej konsultacji z ekspertem.

Darmowa konsultacjaSprawdź cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry