Pozycjonowanie strony www – temat-rzeka. Każdy, kto uruchamia swoją stronę w sieci prędzej czy później stanie przed dylematem: jak ściągnąć na nią ruch?
Jest to szczególnie ważne w przypadku witryn firmowych, które mają spełniać rolę wizerunkową, a tym bardziej sprzedażową. Na czym zatem opiera się skuteczne SEO? Co się kryje pod tym hasłem? Nie daj się omamić – podstawę przemyślanych działań stanowi wyłącznie wartościowa treść.
Aby poważnie myśleć o działaniach SEO, które faktycznie przyniosą jakikolwiek skutek (w postaci rosnącego ruchu na stronie), trzeba zacząć od podstawowej kwestii: treści w obrębie witryny. To bardzo ważne, aby była ona:
unikalna
wartościowa dla użytkowników
wartościowa dla wyszukiwarki
bezbłędna i poprawna stylistycznie
ciekawa
merytoryczna
Zauważ, że wszystkie te cechy łączą się ze sobą, tworząc sumarycznie właśnie to, co nazywamy dobrej jakości treścią na stronie www.
Pamiętaj! Google ściśle określiło, co ma największe znaczenie dla oceny jakości strony www i ustalenia jej pozycji w wyszukiwarce. Na pierwszym miejscu jest dobra, wartościowa treść.
Co oczywiste musisz zapomnieć o kopiowaniu tekstów z innych stron czy z opisów producentów. Nie ma to żadnego sensu, szkodzi pozycjonowaniu, a wręcz może narazić Twoją stronę na nałożenie filtra.
Obecnie treść wartościowa dla użytkownika oznacza praktycznie to samo, co wartościowa dla wyszukiwarki. Odeszło się więc od pisania tekstów „pod Google”. Użytkownicy coraz rzadziej zadają wyszukiwarce jasne, konkretne pytania, a zaczynają z nią rozmawiać, co podważa sens tworzenia treści pod konkretne frazy.
Wbrew pozorom wartościową treścią można wypełnić nawet stronę sprzedażową. Wylewasz posadzki? Nic nie stoi na przeszkodzie, aby napisać kilka zdań o technologii i metodach oceny dobrze wykonanej usługi. Na pewno mnóstwo osób szuka takich informacji i znajdując je na Twojej stronie firmowej być może skorzysta z Twoich usług. To działa w praktycznie każdej branży. Google doceni Twoje starania.
Chcesz osiągnąć jeszcze lepsze efekty i podnieść jakość swojej strony w oczach użytkowników oraz wyszukiwarki? Zacznij prowadzić blog w obrębie witryny. Regularnie uzupełniany treścią będzie świetnie pracować na rzecz popularności strony. Pamiętaj – nie pisz dla wyszukiwarki. Pisz dla ludzi, bo to oni są Twoimi klientami!
Osławione linkowanie do pozycjonowanej strony przynosi nadal efekty, ale tylko pod warunkiem, że jest naturalne. Zapomnij więc o budowaniu (czy raczej kupowaniu) różnych piramid i umieszczaniu bezwartościowych, bełkotliwych tekstów w słabych katalogach. To już nie działa.
Linki znacznie podnoszą wartość strony i jej pozycję w wyszukiwarce, jeśli pochodzą z wiarygodnych i wartościowych źródeł.
Jakie to źródła? Blogi, portale, wortale, fora internetowe. Jak umieścić tam link? Zapracować na niego! Jeśli dostarczasz wartościową treść na swoją stronę www, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że ktoś się nią w końcu zainteresuje i umieści odnośnik do niej na swoim blogu czy portalu, a najczęściej po prostu w social mediach.
Oczywiście możesz też po prostu kupić sobie wartościowy link – w tym celu musisz dostarczyć dobrej jakości artykuł tematyczny na jeden z portali traktujących o Twojej branży. Jest to bardzo korzystne rozwiązanie, a link jest wyjątkowo mocny. Poza tym przyda się blog firmowy umieszczony pod osobną domeną – z niego możesz linkować do swojej strony, a w dodatku budować wiarygodność i profesjonalny wizerunek marki.
Skuteczne SEO, wbrew temu, co wmawiają Ci przeróżni magicy i hochsztaplerzy, nie jest zatem kwestią pstryknięcia palcami i działaniem sprinterskim. Po zmianach jakie zaszły w algorytmie wyszukiwania liczy się niemal wyłącznie wartościowa treść. To w nią musisz inwestować, aby naprawdę zauważyć efekty i cieszyć się nimi przez bardzo długi czas.
Wykorzystaj ją dla dobra Twojej firmy! Sprawdź ofertę copywritingu/content marketingu i zamów potrzebne Ci usługi lub skorzystaj z darmowej konsultacji z ekspertem.