Strona internetowa firmy pełni dwie role: wizerunkową i informacyjną. Klienci odwiedzający witrynę z jednej strony chcą poznać ofertę przedsiębiorstwa (włącznie z cennikiem), a z drugiej czegoś się o nim dowiedzieć.
Dlatego każda strona www powinna posiadać zakładkę „O firmie”. Po zapoznaniu się z jej treścią klienci ostatecznie podejmują decyzję, czy warto skontaktować się z przedsiębiorstwem. Strona „O firmie” musi być bardzo mocnym argumentem biznesu, ale w wielu przypadkach tak nie jest. Wymieniamy 5 najczęstszych błędów popełnianych przy projektowaniu tej zakładki.
Długi, nudny tekst – wizyta na stronie internetowej nie jest dla klienta tożsama ze spotkaniem biznesowym. Nie ma on czasu na to, aby dokładnie wczytać się w tekst, który zajmuje np. 2 strony formatu A4, a do tego jest fatalnie sformatowany (brak śródtytułów, akapitów, wypunktowań etc.). Firmy oczywiście są bardzo dumne ze swojego dorobku i chciałyby się tym wszystkim pochwalić, ale w Internecie nie ma na to za bardzo miejsca. Czytelnicy skanują tekst w poszukiwaniu wartościowych informacji. Im będzie on krótszy i bardziej angażujący, tym lepiej. Czasami warto wręcz zerwać z klasyką i postawić na bardziej dynamiczną formę przedstawienia firmy, np. w postaci filmu czy infografiki.
Brak angażującej historii – czy historia powstania i wieloletniej działalności firmy może być dla kogokolwiek interesująca? Oczywiście! Pod warunkiem, że stworzy się z niej pasjonującą opowieść. Robimy to przy pomocy storytellingu, jednego z najskuteczniejszych narzędzi przedstawiania biznesu. Fajnym pomysłem jest umieszczenie początków i rozwoju firmy w jakimś kontekście historycznym czy kulturowym. Najważniejszy jest dobry, angażujący wstęp, który przekona czytelnika, że warto się zapoznać z całym tekstem.
Frazesy – analizując teksty „O firmie” na różnych stronach internetowych można dojść do wniosku, że Polska to zagłębie samych fachowców, którym w ogóle nie zależy na pieniądzach, a wyłącznie na zadowoleniu klienta – co jest oczywiście nieprawdą. Klienci są już znudzeni ciągłym czytaniem tego samego. Identyczne teksty umieszczane na stronach różnych firm (właściwie zmienia się w nich tylko nazwa przedsiębiorstwa) nie stanowią żadnego wyróżnika biznesu. Dlatego trzeba pamiętać o kreatywności i unikaniu frazesów, które tak naprawdę nic nie znaczą. Zdanie: „Stawiamy na terminową realizację usług” dla przeciętnego klienta nie ma żadnej wartości, ponieważ jest niekonkretne. Jeśli jednak napiszemy: „Nasza firma gwarantuje realizację usługi w ciągu 3 dni roboczych”, to mamy coś, na co każdy klient od razu zwróci uwagę.
Brak podkreślenia przewagi nad konkurencją – wiele firm ma dziwną manierę wstydzenia się swoich osiągnięć. W efekcie powstają teksty, które są nijakie i w żaden sposób nie udowadniają klientowi, dlaczego miałby skorzystać akurat z tej oferty. Na stronie „O firmie” nie ma miejsca na skromność! Warto podkreślać każdą drobnostkę, która daje przedsiębiorstwu przewagę nad konkurencją. Klient po przeczytaniu tekstu powinien od razu powiedzieć sobie: tak, ta firma jest najlepsza w branży (a przynajmniej w tym przedziale cenowym).
Udawanie – często się zdarza, że małe, a nawet mikroskopijne firmy, próbują na siłę dodać sobie prestiżu i opisują się niczym wielkie korporacje. Taki fałsz aż rzuca się w oczy, szczególnie po sprawdzeniu oferty firmy. Popełnianie tego błędu wynika z nieokreślenia grupy docelowej. Są klienci, którzy celowo szukają małych wykonawców, aby mieć z nimi lepszy kontakt i móc liczyć na nieco niższą cenę. Kierując tekst do nich nie warto się więc ukrywać za górnolotnymi zwrotami. Prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą? Napisz tekst w pierwszej osobie, np. zamiast „Nasza firma oferuje to i owo.” - „Cześć, jestem Tomek, a moja firma zajmuje się tym i tamtym.”
Jeśli właśnie projektujesz swoją stronę „O firmie”, kieruj się naszymi wskazówkami, a od razu zauważysz różnicę w stosunku do tego, co stworzyłeś wcześniej. Potrzebujesz profesjonalnej pomocy przy napisaniu tekstu do tej ogromnie ważnej zakładki? Oczywiście możesz na nas liczyć.
Wykorzystaj ją dla dobra Twojej firmy! Sprawdź ofertę copywritingu/content marketingu i zamów potrzebne Ci usługi lub skorzystaj z darmowej konsultacji z ekspertem.