Data wpisu: 21.05.2017

Strona „O firmie” - jak NIE powinna wyglądać? 5 najczęstszych błędów

Strona internetowa firmy pełni dwie role: wizerunkową i informacyjną. Klienci odwiedzający witrynę z jednej strony chcą poznać ofertę przedsiębiorstwa (włącznie z cennikiem), a z drugiej czegoś się o nim dowiedzieć.

Dlatego każda strona www powinna posiadać zakładkę „O firmie”. Po zapoznaniu się z jej treścią klienci ostatecznie podejmują decyzję, czy warto skontaktować się z przedsiębiorstwem. Strona „O firmie” musi być bardzo mocnym argumentem biznesu, ale w wielu przypadkach tak nie jest. Wymieniamy 5 najczęstszych błędów popełnianych przy projektowaniu tej zakładki.

  1. Długi, nudny tekst – wizyta na stronie internetowej nie jest dla klienta tożsama ze spotkaniem biznesowym. Nie ma on czasu na to, aby dokładnie wczytać się w tekst, który zajmuje np. 2 strony formatu A4, a do tego jest fatalnie sformatowany (brak śródtytułów, akapitów, wypunktowań etc.). Firmy oczywiście są bardzo dumne ze swojego dorobku i chciałyby się tym wszystkim pochwalić, ale w Internecie nie ma na to za bardzo miejsca. Czytelnicy skanują tekst w poszukiwaniu wartościowych informacji. Im będzie on krótszy i bardziej angażujący, tym lepiej. Czasami warto wręcz zerwać z klasyką i postawić na bardziej dynamiczną formę przedstawienia firmy, np. w postaci filmu czy infografiki.

  2. Brak angażującej historii – czy historia powstania i wieloletniej działalności firmy może być dla kogokolwiek interesująca? Oczywiście! Pod warunkiem, że stworzy się z niej pasjonującą opowieść. Robimy to przy pomocy storytellingu, jednego z najskuteczniejszych narzędzi przedstawiania biznesu. Fajnym pomysłem jest umieszczenie początków i rozwoju firmy w jakimś kontekście historycznym czy kulturowym. Najważniejszy jest dobry, angażujący wstęp, który przekona czytelnika, że warto się zapoznać z całym tekstem.

  3. Frazesy – analizując teksty „O firmie” na różnych stronach internetowych można dojść do wniosku, że Polska to zagłębie samych fachowców, którym w ogóle nie zależy na pieniądzach, a wyłącznie na zadowoleniu klienta – co jest oczywiście nieprawdą. Klienci są już znudzeni ciągłym czytaniem tego samego. Identyczne teksty umieszczane na stronach różnych firm (właściwie zmienia się w nich tylko nazwa przedsiębiorstwa) nie stanowią żadnego wyróżnika biznesu. Dlatego trzeba pamiętać o kreatywności i unikaniu frazesów, które tak naprawdę nic nie znaczą. Zdanie: „Stawiamy na terminową realizację usług” dla przeciętnego klienta nie ma żadnej wartości, ponieważ jest niekonkretne. Jeśli jednak napiszemy: „Nasza firma gwarantuje realizację usługi w ciągu 3 dni roboczych”, to mamy coś, na co każdy klient od razu zwróci uwagę.

  4. Brak podkreślenia przewagi nad konkurencją – wiele firm ma dziwną manierę wstydzenia się swoich osiągnięć. W efekcie powstają teksty, które są nijakie i w żaden sposób nie udowadniają klientowi, dlaczego miałby skorzystać akurat z tej oferty. Na stronie „O firmie” nie ma miejsca na skromność! Warto podkreślać każdą drobnostkę, która daje przedsiębiorstwu przewagę nad konkurencją. Klient po przeczytaniu tekstu powinien od razu powiedzieć sobie: tak, ta firma jest najlepsza w branży (a przynajmniej w tym przedziale cenowym).

  5. Udawanie – często się zdarza, że małe, a nawet mikroskopijne firmy, próbują na siłę dodać sobie prestiżu i opisują się niczym wielkie korporacje. Taki fałsz aż rzuca się w oczy, szczególnie po sprawdzeniu oferty firmy. Popełnianie tego błędu wynika z nieokreślenia grupy docelowej. Są klienci, którzy celowo szukają małych wykonawców, aby mieć z nimi lepszy kontakt i móc liczyć na nieco niższą cenę. Kierując tekst do nich nie warto się więc ukrywać za górnolotnymi zwrotami. Prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą? Napisz tekst w pierwszej osobie, np. zamiast „Nasza firma oferuje to i owo.” - „Cześć, jestem Tomek, a moja firma zajmuje się tym i tamtym.”

Jeśli właśnie projektujesz swoją stronę „O firmie”, kieruj się naszymi wskazówkami, a od razu zauważysz różnicę w stosunku do tego, co stworzyłeś wcześniej. Potrzebujesz profesjonalnej pomocy przy napisaniu tekstu do tej ogromnie ważnej zakładki? Oczywiście możesz na nas liczyć.

 

 


Autor wpisu:
Michał Wynarski Soluma Content.

Cenisz sobie naszą wiedzę?

Wykorzystaj ją dla dobra Twojej firmy! Sprawdź ofertę copywritingu/content marketingu i zamów potrzebne Ci usługi lub skorzystaj z darmowej konsultacji z ekspertem.

Darmowa konsultacjaSprawdź cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry