Data wpisu: 08.11.2015

Unikalne opisy produktów – dlaczego KONIECZNIE trzeba w nie zainwestować? 5 powodów

Unikalne opisy produktów mogą znacznie zwiększyć szansę na sprzedaż i muszą być traktowane przez sprzedawców, jako coś absolutnie niezbędnego. Przybliżamy 5 ważnych dowodów na potwierdzenie tej tezy.

Wystarczy pobieżne przejrzenie ofert polskich e-sklepów, aby dojść do przykrego wniosku: większość z nich kompletnie bagatelizuje znaczenie opisów produktów. Kopiują je ze stron producentów lub co gorsza konkurencji. Całkiem niedawno trafiłem na „ciekawy” opis młynka do pieprzu, który informował mnie tylko, że młynek ma wysokość 17 centymetrów i jest wykonany ze stali. Nie dowiedziałem się niestety, czy jest to młynek ręczny czy elektryczny. Sprzedawca najwyraźniej założył, że każdy to rozpozna na podstawie 2 zdjęć. No cóż, stracił klienta – młynek kupiłem gdzieś indziej.

Unikalne opisy produktów mogą znacznie zwiększyć szansę na sprzedaż i muszą być traktowane przez sprzedawców, jako coś absolutnie niezbędnego.

Przybliżamy 5 ważnych dowodów na potwierdzenie tej tezy.

 

  1. Unikalne opisy produktów wspierają działanie w wyszukiwarce – skoro wiemy, że dla Google najważniejsza jest wartościowa treść na stronie, to dlaczego niektórzy sprzedawcy jakby świadomie z niej rezygnują w opisach swoich produktów? Co więcej – opisy powinny być regularnie uzupełniane, aktualizowane, co także bardzo lubi wyszukiwarka. Po co wydawać masę pieniędzy na działania promujące sklep, skoro nie dbamy o jakość opisów produktów? To bez sensu.

  2. Klient w e-sklepie szuka nie tylko niskiej ceny – wbrew pozorom najniższa cena nie jest dla klientów sklepów online najważniejszym argumentem przy wyborze konkretnej oferty. Większość z nas stawia na jakość obsługi i doskonałą prezentację produktów. Prezentację, a więc nie tylko zdjęcie, ale też wiarygodny, ciekawy, inspirujący i angażujący jego opis.

  3. Musimy odwołać się do wyobraźni klienta – to banał, ale warto go przypomnieć: odwiedzając e-sklep nie mamy możliwości dotknięcia towaru, ocenienia jego jakości, przymierzenia. Sprzedawca musi więc zrobić wszystko, aby te braki zniwelować. Zrobi to w dwojaki sposób: publikując naprawdę dobre i dokładne zdjęcia, a także dbając o opisy produktów, które pozwolą jego klientom wyobrazić sobie, jak będą w danej rzeczy wyglądać lub jak będzie się on prezentować/sprawować w ich otoczeniu.

  4. Dobry opis jest jak świetny sprzedawca – wielu konsumentów nadal wybiera stacjonarne sklepy wskazując, że atutem jest dla nich możliwość nawiązania kontaktu ze sprzedawcą, który opowie im o produkcie, opisze jego zalety (wady może też), podpowie dobre rozwiązanie. E-sklep wcale nie musi z tego rezygnować. Świetne opisy produktów mogą przejąć rolę takiego sprzedawcy. Znajdą się w nich bowiem odpowiedzi na oczekiwania klientów, zostaną one napisane z ich perspektywy. Dobry opis nie jest suchym wymienianiem danych technicznych, bo te kupujący może sobie znaleźć w karcie produktu. To zaproszenie do kupna i lekkie popchnięcie w stronę kasy.

  5. Inwestycja w profesjonalny wizerunek sklepu – wyobraź sobie, że idziesz do galerii handlowej i wszędzie widzisz te same witryny z tymi samymi produktami. Czym wówczas będziesz się kierować? Jasne - ceną. Sklepy jednak nie mogą walczyć o klientów wyłącznie niskimi cenami. Muszą im zaproponować coś, co przekona ich, że warto może wydać ciut więcej, ale w zamian otrzymać świetną obsługę i dobry klimat do robienia zakupów. E-sklep, który inwestuje w dobrej jakości, unikalne opisy produktów, pokazuje swoje zaangażowanie, wyróżnia się, wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów. Nie musi więc walczyć tylko niską ceną.

 

Unikalne opisy produktów powinny być oczywistością w każdym e-sklepie, bo to naprawdę najprostsza i generalnie najtańsza forma wyróżnienia swojej oferty. Nie kopiuj, nie pisz banałów, nie przepisuj instrukcji obsługi. Daj coś więcej, a więcej też otrzymasz.


Autor wpisu:
Michał Wynarski Soluma Content.

Cenisz sobie naszą wiedzę?

Wykorzystaj ją dla dobra Twojej firmy! Sprawdź ofertę copywritingu/content marketingu i zamów potrzebne Ci usługi lub skorzystaj z darmowej konsultacji z ekspertem.

Darmowa konsultacjaSprawdź cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry