Podstawą jest dla nas wypełniony przez Klienta brief, w którym zapytamy o wymagania odnośnie treści. Teksty na stronę internetową firmy są bardzo ważnym nośnikiem informacji, dlatego zachęcamy do sumiennego przygotowania odpowiedzi na postawione pytania.
Zawsze prosimy również o dostarczenie materiałów, które pomogą nam przygotować merytoryczne teksty na stronę internetową. Jeśli Klient nie dysponuje takimi materiałami, może zdać się na nasze poszukiwania, jednak zwykle wiąże się to z podwyższeniem stawki.
Teksty na stronę internetową muszą być połączeniem tego, co firma ma do zaoferowania, z tym, co potencjalni klienci chcą zyskać. Używamy więc języka korzyści, podkreślamy mocne cechy produktu, które jednak mogą nie być wystarczającą zachętą. Czytelnik strony ma bowiem zobaczyć nie sam produkt, ale to, co zyskuje dzięki jego posiadaniu.
Idealnym przykładem obrazującym to, w jaki sposób tworzymy teksty na strony internetowe, jest standardowa zakładka O nas/O firmie. Zdecydowana większość firm umieszcza tu sztampowe opisy związane z historią powstania, specjalizacjami. Pisząc wprost – nudzi czytelnika. Ten, mając do wyboru mnóstwo innych ofert i nie chcąc poświęcać zbyt dużo czasu na poszukiwania, bardzo szybko zrezygnuje z lektury długiego tekstu. Aby treść umieszczona w tej zakładce odniosła skutek i zachęciła do pozostania na stronie (większość odwiedzających zacznie wędrówkę po witrynie właśnie tu lub od cennika), musi być atrakcyjna, oryginalna. W zależności od charakteru działalności będziemy używać różnych form osobowych, ale zdecydowanie najlepiej sprawdza się skracanie dystansu między firmą a potencjalnym klientem.
Dobre teksty na stronę internetową nie są monologiem czy peanem na cześć firmy. Mają być rozmową z czytelnikiem, której finałem będzie przejście do zakładki Kontakt i wysłanie zapytania ofertowego.