Żyjemy z tego, dlatego nie możemy napisać, że nie. Mamy jednak silne podstawy, aby zapewniać naszych Klientów o ogromnej skuteczności content marketingu.
Marketing treści zdecydowanie zwiększa liczbę odwiedzin na stronie docelowej firmy lub produktu, ponieważ umiejętnie wykorzystywany i kolportowany w Internecie bezpośrednio kieruje tam potencjalnych klientów – taką funkcję mogą pełnić np. blogi firmowe, które według statystyk są odwiedzane przez ponad 70% managerów wyższego i średniego szczebla.
Marketing treści jest szczególnie przydatny podczas procesu budowania rozpoznawalności marki. Nie bazuje na agresywnej reklamie, jest nośnikiem pozytywnych emocji, fachowej wiedzy o produkcie i tworzy mocne powiązanie między klientami, a marką.
Dobry marketing treści bazuje na tworzeniu zainteresowania wokół produktu, który ma promować. Są to bardzo szerokie działania w obrębie głównie Internetu. Treść umieszczamy na blogach, portalach tematycznych, w mediach społecznościowych. Dobrym przykładem skutecznego content marketingu są profile firmowe np. na Facebooku czy Google +, które umiejętnie prowadzone, zachęcające innych użytkowników do dyskusji czy brania udziału w konkursach, mogą znacznie zwiększyć zasięg promocyjny marki.
Blogi firmowe są z kolei idealnym odzwierciedleniem zasady: daj coś, aby to później odzyskać z wielokrotnością. Umieszczamy na nich wartościową dla czytelników treść, której sami poszukują w Internecie. Dzielimy się z nimi wiedzą z zakresu promowanego produktu czy usługi. W tekstach oczywiście kładziemy nacisk na korzyści, jakie płyną dla czytelników z posiadania danego przedmiotu lub skorzystania z konkretnej oferty. Robimy to subtelnie, bez agresywnej reklamy. W ten sposób budujemy zaufanie do marki i tworzymy jej pozytywny wizerunek.